مقامات آمریکایی در دیدار با اشرف غنی تضمین داده اند که اگر طالبان توافق صلح را نقض کنند آمریکا از قدرت «کُشنده» استفاده می‌کند.

نگرانی «اشرف غنی» از احتمال نقض توافقنامه صلح توسط طالبان و تضمین شفاهی آمریکا به او!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سی‌ان‌ان» به نقل از یک منبع آگاه افغانستانی از روند مذاکرات صلح طالبان با آمریکا نوشت: آمریکا به اشرف غنی تضمین داده است که اگر طالبان توافق صلح را نقض کنند آمریکا از قدرت «کُشنده» استفاده می‌کند.

این منبع افزوده است که دولت افغانستان خواستار ارائه بیشتر جزئیات از سوی آمریکا درباره چگونگی اجرا شدن کاهش خشونت‌ها، نظارت بر توافق و نیز برخورد در صورت نقض احتمالی توافق شده است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی در دیدار با رئیس جمهور افغانستان گفته اند: «تضمین می‌کنیم اگر آن‌ها توافق را نقض کنند آمریکا قدرت کشنده کافی برای از بین بردن آن‌ها خواهد داشت، ما با افغان‌ها هستیم و تا ابد با افغانستان خواهیم بود.»

به گفته این منبع، مقامات آمریکایی افزوده اند که در حال خروج از افغانستان نیستند بلکه می‌خواهند به توافق سیاسی فرصت دهند و در صورت عدم پایبندی طالبان به توافق ممکن است ناتو نیروهای خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار