رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: همه‌ی دستگاه‌های اجرایی در سلامت مردم نقش دارند و یکی از اقدامات مهم در حوزه سلامت شکل گیری جمامع سلامت در استان‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در دومین مجمع سلامت استان و شهرستان سمنان با اشاره به همگانی بودن موضوع سلامت در جامعه گفت: همه‌ی دستگاه‌های اجرایی در سلامت مردم نقش دارند و یکی از اقدامات مهم در حوزه سلامت شکل گیری جمامع سلامت در استان‌ها است.

او افزود: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت باید سواد سلامت را در بین مردم افزایش دهیم و مسئولیت پذیری افراد در قبال سلامت خود را بالا ببریم.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: سلامت یکی از مقوله‌هایی است که نیاز به مشارکت همگانی مردم دارد و هدف این مجمع حساس سازی مردم به سلامت خود و مشارکت همه دستگاه‌ها در حوزه سلامت است.

او افزود: سازمان‌های متولی حوزه سلامت نهایتا ۳۰ درصد در سلامت مردم نقش دارند و نقش اصلی بر عهده‌ی مردم است و این مجمع با هدف تبیین دستاورد‌ها و توجه مردم به سلامت تشکیل شده است.

دانایی تصریح کرد: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت تلاش می‌شود تا مردم نسبت به سلامت خود حساس شوند و این طرح در اسفند ماه در استان سمنان آغاز می‌شود و به صورت کشوری اجرا می‌شود.

حمید اخوان مسئول برگزاری مجامع سلامت کشور در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: هدف ما از تشکیل مجماع سلامت همکاری سازمان‌ها در استان‌ها برای سلامت مردم است.

او افزود: متولیان سلامت قادر به انجام همه‌ی امور در حوزه سلامت نیستند و نیاز به همکاری همه‌ی دستگاه‌ها وجود دارد و نیز وزیر بهداشت تاکید داشته اند از پتانسیل‌های موجود در کشور باید در حوزه سلامت کشور استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.