برگزاری رزمایش بمب‌افکن‌های هسته‌ای آمریکا در آفریقا

ارتش آمریکا با استفاده از بمب‌افکن هسته‌ای بی-۵۲ خود رزمایشی را در شرق آفریقا برگزار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش آمریکا رزمایشی را با استفاده از بمب افکن‌های هسته‌ای بی-۵۲ در شرق آفریقا برگزار کرد.

فرماندهی نیرو‌های آمریکا در آفریقا (آفریکام) اعلام کرد این رزمایش بدون استفاده از سلاح برگزار شد. هدف از برگزاری این رزمایش نمایش بُرد جهانی نیرو‌های مسلح آمریکا عنوان شد.

فرماندهی آفریکام امروز یکشنبه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: ماموریت آموزشی بمب افکن هسته‌ای بی-۵۲ با مشارکت شرکای ما در شرق آفریقا برگزار شد. هیچیک از متحدان آمریکا که در این رزمایش حضور داشتند، تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده اند. هنوز مشخص نیست چه تعداد تجهیزات نظامی در این رزمایش در آفریقا بکار رفته است. 

آمریکا با استفاده از بمب افکن‌های بی ۵۲ خود مرتبا در نقاط مختلف دنیا رزمایش‌هایی برگزار می‌کند. در چند ماه گذشته بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا بار‌ها در مناطق مرزی روسیه بر فراز دریای سیاه و دریای بالتیک مشاهده شدند. حتی برخی رسانه‌های روسی گزارش دادند هدف آمریکا از بکارگیری این نوع هواپیما در نزدیکی مرز‌های این کشور این است که حملات بمبارانی را شبیه سازی کند.

هواپیمایی بوئینگ بی-۵۲ یک بمب افکن هسته‌ای با برد فراتر از ۱۶ هزار کیلومتر است. این بمب افکن از زمان بکارگیری در سال ۱۹۵۲، چندین بار مدرنیزه شده و در جنگ‌های متعددی بکار گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار