شبکه روسی راشاتودی اعلام کرد گروه «اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل» ۸۰۰ هزار دلار برای تبلیغات علیه نامزد یهودی انتخابات آتی آمریکا که منتقد برخی سیاست‌های تل‌آویو است، هزینه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی راشاتودی نوشت: پس از آنکه سندرز در انتخابات مقدماتی آیووا و نیوهمپشایر به عنوان نامزد پیشتاز حزب دموکرات ظاهر شد، مانع جدیدی بر سر راه وی قرار گرفت و آن لابی اسرائیلی بود که پول فراوانی در اختیار دارد.

در این مطلب آمده است: در حالی که خبر پیشتازی سندرز به حامیان وی انرژی داده، به آن دسته از دموکرات‌هایی که او را کمونیست و نسخه جناح چپی ترامپ می‌خوانند نیز انگیزه داده است. علاوه بر آنکه سندرز اکنون با حملات جدیدی از سوی لابی قدرتمند اسرائیل هم مواجه است.

در حالی که یک هفته تا نمایش نوادا باقی مانده است، گروه «اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل» تبلیغاتی انجام می‌دهد که در آن به انتقاد از سندرز می‌پردازد. این تبلیغات از شنبه آغاز شده است.

گروه «اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل» ۸۰۰ هزار دلار برای تبلیغات ضد سندرز در آیووا هزینه کرد. مبلغ دقیقی که این نهاد در نوادا هزینه کرد، هنوز مشخص نشده است.

در تبلیغات آیووا سیاست‌های برنی سندرز درباره اسرائیل که به طور چشمگیری ملایم‌تر از دولت‌های اخیر است و احتمالا کمک به اسرائیل را محدود خواهد کرد، مگر آنکه سیاست‌های آن در زمینه شهرک‌سازی تغییر یابد، به طور مستقیم هدف حمله قرار نگرفت. بلکه آن‌ها دیدگاه‌های سوسیالیستی سندرز را هدف قرار دادند و بر روی حمله قلبی اخیر وی به عنوان دلیلی برای ناتوانی‌اش تکیه کردند.

برای سندرز که خود یهودی است، هزینه‌های تبلیغاتی گروه «اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل» و ادعای حمایت ایپک (قوی‌ترین لابی صهیونیستی در آمریکا) از این تبلیغات به منزله مانعی برای پیروزی در نوادا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار