نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مواضع رئیس جمهور آمریکا درباره این رژیم تشکر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در نشست موسوم به "کنفرانس روسای جامعه یهودی آمریکا در قدس اشغالی گفت: در سه سال گذشته، من با دوست خوبم دونالد ترامپ هر روز ارتباط دارم و ما هرگز در کاخ سفید دوستی به این خوبی نداشته ایم.

وی تاکید کرد: من با ترامپ و تیم وی برای پایه ریزی طرحی جدید برای صلح (سازش) در خاورمیانه کار کردم. اولین اتفاقی که روی داد این بود که ترامپ قول داد اورشلیم (قدس اشغالی) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد و این کار را کرد.

وی افزود: دوم اینکه وی قول داده بود سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند و این کار را هم کرد. سوم اینکه وی قول داده بود حاکمیت ما را بر بلندی‌های جولان (جولان اشغالی سوریه) به رسمیت بشناسد، این کار را هم کرد. چهارم هم اینکه وی مشروعیت شهرک سازی‌های اسرائیل در یهودا و شومرون (کرانه باختری رود اردن) که سرزمین اجدادی ماست، به رسمیت بشناسد. این کار‌ها با گام پنجمی همراه بود که اهمیت آن کمتر از این چهار مورد نبود و وی از توافق خطرناک هسته‌ای با ایران خارج شد، گامی که برای امنیت ما بسیار اهمیت دارد.

نتانیاهو ادامه داد: همه این‌ها گام به گام انجام شدند تا اینکه سرانجام من چند هفته پیش به عنوان نخست وزیر اسرائیل در کنار رئیس جمهور آمریکا ایستادم که می‌گفت آمریکا، حاکمیت اسرائیل بر دره اردن، شمال بحر المیت و همه جوامع کوچک و بزرگ یهودی در یهودا و شومرون (کرانه باختری رود اردن) را به رسمیت می‌شناسد. این کار‌ها هم مشروط نبودند و مهم نیست که فلسطینی‌ها این را بپذیرند یا نه، این اتفاق حتما روی می‌دهد. زمانی که ما فرایند طراحی معامله را تمام کردیم، موضع فلسطینی‌ها چه بود؟ آن‌ها برای ورود به مذاکره باید برخی شروط را به جا آورند؛ این‌ها تغییرات تاریخی هستند.

این مقام ارشد رژیم کودک کش صهیونیستی در ادامه گفت: این فلسطینی‌ها هستند که برای ورود به مذاکرات، باید دو کار انجام دهند: اینکه تروریسم (مقاومت) را متوقف کنند و از همه ادعا‌های خود علیه اسرائیل در دادگاه بین المللی کیفری و لاهه دست بردارند. برای تکمیل مذاکرات نیز فلسطینی‌ها باید اسرائیل را به عنوان کشوری یهودی به رسمیت بشناسند، اورشلیم (قدس اشغالی) را به صورت کامل به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند، به صورت کامل از حق بازگشت آوارگان فلسطینی دست بردارند، اسرائیل را به عنوان مسئول تامین امنیت در کرانه باختری رود اردن قبول کنند و حاکمیت ما را در همه مناطقی که ذکر شد به رسمیت بشناسند.

وی افزود: آن‌ها همچنین باید حماس را خلع سلاح و منحل کنند و غزه را نیز غیرنظامی کنند. البته این‌ها بخشی از شروط و نه همه آن‌ها بودند تا فلسطینی‌ها مذاکرات را تکمیل کنند، خوشتان آمد از این شرایط؟ خوب حالا چه کسانی قرار است تکمیل و پایان مذاکرات را اعلام کنند؟ دو قدرت این کار را انجام خواهند داد، آمریکا و اسرائیل؛ از این رو این تغییری بسیار اساسی از همه آنچه در گذشته شاهدش بودیم به شمار می‌آید. این طرحی واقع گرایانه است، لازم نیست که به مرز‌های ۱۹۶۷ یا ۱۹۴۷ یا به خواسته فلسطینی ها، به مرز‌های ۱۹۱۷ و اعلامیه بالفور بازگشت. این طرحی است که به فلسطینی‌ها و جهانیان می‌گوید همین است که می‌بینید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که رژیمش بیش از ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد و با حمایت کشور‌های غربی با بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی مخالفت می‌کند و مرتب، کشور‌های منطقه را تهدید می‌کند‏، در ادامه مدعی شد: در حال حاضر، بزرگترین تهدید برای امنیت کشور‌های خاورمیانه و کشور‌های جهان، تلاش‌های ایران برای مسلح شدن به سلاح اتمی است. من این را بار دیگر به روشنی تکرار می‌کنم، مادامی که من نخست وزیر اسرائیل باشم، تل آویو اجازه نمی‌دهد ایران به سلاح اتمی دست یابد، این اتفاق هرگز روی نمی‌دهد.

نتانیاهو همچنین از روابط گرم این رژیم با کشور‌های عربی خبر داد. وی در این باره گفت: در حال تعمیق روابط با کشور‌های عربی هستیم. به جز دو یا سه کشور اسلامی – عربی، با بقیه کشور‌های عربی رابطه گرم و صمیمی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار