رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور گفت: قیمت‌های برداشت کلزا و غلات که در سال گذشته بین دویست تا دویست و پنجاه هزار تومان در هر هکتار بود با افزایش سی تا و پنج درصدی مصوب شد.

افزایش سی تا سی و پنج درصدی قیمت برداشت کلزا و غلات کشور در سال جدیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،عباسی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور در این نشست گفت: هجده هزار کمباین در کشور آماده برای برداشت محصولات کلزا و غلات  در سال جدید و در زمان مناسب هستند.

او در ادامه با اشاره به ضایعات هشت درصدی برداشت غلات در سال نود و دو اشاره کرد و افزود:با تمهیدات اندیشیده شده این ضایعات به کمتر از چهار درصد و در بخش دانه های روغنی در برداشت از سطح دویست و سی هزار هکتار به کمتر از شش درصد رسیده است.

عباسی در ادامه گفت: در حوزه سوخت نیز در زمینه کشاورزی با توجه به نوسانات قیمت سوخت هیچ گونه تغییری نداشتیم.

او افزود: با ایجاد سایت جدید ،بیش از دویست و هفتاد هزار تراکتور و تجهیزات کشاورزی برای صدور کارت سوخت  ثبت نام کرده اند.

یوسفی، رئیس کارخانه کمباین سازی ایران هم در این نشست با اشاره به اینکه نود و پنج درصد از نیاز کشور در تجهیزات برداشت غلات و دانه های روغنی در این مجموعه تولید می‌شود گفت: کارخانه کمباین سازی ایران  اولین و بزرگترین تولید کننده ماشین آلات برداشت محصولات کشاورزی در خاورمیانه و غرب آسیا است و ظرفیت تولید هزار دستگاه در سال را دارد.

یوسفی در ادامه گفت:از تعداد هجده هزار کمباین موجود در کشور بیش از شانزده هزار دستگاه از ساخت و تولیدات داخلی است و به دلیل کیفیت بالای این تجهیزات، برداشت به هفده کشور در سراسر دنیا نیز صادر می‌شود.

او در ادامه گفت: خرید این تجهیزات از خارج از کشور و نسبت مقایسه قیمت آن با تولید داخلی هزینه ای دوبرابری دارد که با تولید آن در داخل کشور، کشاورزان می‌توانند با نصف قیمت مشابه خارجی آنرا خریداری و از آن بهره‌برداری کنند.

در سال گذشته قیمت دویست تا دویست و پنجاه هزار تومان به ازای هر هکتار قیمت مصوبه برداشت محصولات بود که در پایان این نشستِ ساماندهی برداشت غلات و کلزای کشور، قیمت برداشت محصولات با کمباین های مختلف با افزایش سی وسه و سی وپنج در صدی مصوب شد.

انتهای پیام/ر.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.