مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت بکارگیری سیستم‌های فرآورش پیش‌ساخته که سریع الاحداث است در میادین مشترک را بسیار ضروری دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی شرکت‌های داخلی استفاده شود و بکارگیری سیستم‌های فرآورش پیش‌ساخته که سریع الاحداث است در میادین مشترک بسیار ضروری است.

او افزود: در یک طرح توسعه میدان ۶۰ تا ۷۰ درصد کار شامل تکمیل و حفاری چاه‌ها است و کمتر از ۱۰ درصد از طرح مربوط به واحد فرآورش، بهره‌برداری و نمک‌زدایی است.

دهقانی با اشاره به اینکه وقتی وارد اجرای طرح می‌شویم در بخش حفاری با سرعت و دقت کار پیش می‌رود بیان داشت: در بحث احداث واحد‌های فرآورش زمان بسیار زیادی صرف می‌شود و شاهد روند کند کار می‌شویم و بخش نمک‌زدایی به دلیل پیچیدگی‌های فرآیندی معمولا زمانبر است و در این زمینه به منظور کاهش زمان اجرای این واحدها، ساخت واحد‌های فرآورش پیش ساخته حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصریح کرد: این مساله در میادین مشترک اهمیت بسیاری پیدا می‌کند در میادین غرب کارون به دلیل ساختار مخزن این مساله دارای اهمیت است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و به کارگیری سیستم‌های فرآورش پیش ساخته که سریع الاحداث است، در میادین مهم و مشترک بسیار لازم و ضروری است.

این مقام مسئول گفت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی شرکت‌های داخلی استفاده شود و در این زمینه با توافقات انجام‌گرفته اولین واحد ۵۰ هزار بشکه‌ای ساخت داخل از سوی جهاد دانشگاهی در غرب کارون ساخته خواهد شود تا آثار آن را بر اقتصاد طرح‌های توسعه میادین شاهد باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.