مهم‌ترین حوادث امروزسه شنبه ۲۹ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قاتل جوان زاهدانی قبل از فرار از کشور دستگیر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

قاتل فراری به دام افتاد 

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان قاتل جوان ۲۲ ساله زاهدانی قبل از فرار از کشور به دام افتاد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی"رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در تاریخ ۱۴ بهمن ماه سال جاری و در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در یکی از محلات شهر زاهدان که طی آن جوانی ۲۲ ساله با شکیک سلاح شکاری به قتل رسیده بود، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و با بررسی‌های انجام شده عاملان این نزاع دسته جمعی که ۵ جوان زاهدانی بودند شناسایی و در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه ۴ نفر آن‌ها دستگیر شدند.

سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: با توجه به متواری بودن ضارب و عامل اصلی این جنایت، تلاش کار آگاهان پلیس آگاهی استان برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه در نتیجه تحقیقات پلیس مشخص شد که قاتل، قصد دارد با حضور در مناطق مرزی شهرستان زابل به کشور افغانستان متواری شود.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت: سرانجام صبح روز گذشته در عملیات غافلگیرانه کارآگاهان پلیس آگاهی، این قاتل فراری در ایست و بازرسی کوله سنگی محور "زاهدان – زابل" در حین عزیمت به شهرستان زابل، داخل یک خودروی سواری دستگیر شد.

ملاشاهی خاطر نشان کرد: متهم ۲۳ با انتقال به پلیس آگاهی استان و اعتراف به جنایت ارتکابی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

باند بزرگ قاچاق شیرخشک در زاهدان

با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی استان یک باند بزرگ قاچاق شیرخشک در زاهدان منهدم و بیش از ۷ تن و ۷۵۰ کیلو پودر شیر خشک قاچاق کشف شد.

سردار " احمد طاهری" جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی اخبار واصله به مأموران پلیس امنیت عمومی استان مبنی بر دپوی پودر شیر خشک قاچاق در یک انبار باربری در حومه شهر زاهدان و قاچاق آن‌ها بوسیله خودرو‌های سواری به کشور‌های مجاور موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات نامحسوس و حصول اطمینان از موضوع طی هماهنگی قضائی و اخذ حکم به محل اعزام و در بازرسی از محل ۳۱۰ کیسه ۲۵ کیلویی پودر شیر خشک قاچاق را کشف کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره توقیف یک دستگاه تریلی، یک دستگاه وانت نیسان و ۳ دستگاه خودروی سواری مخصوص قاچاق شیر خشک در محل، گفت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک استان یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سردار طاهری خاطر نشان در این رابطه ۴ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از ۱۵۶ هزار لیتر سوخت قاچاق

 فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۱۵۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان‌های "زاهدان" و "سراوان" طی هفته گذشته خبر داد.

سردار"محمد قنبری گفت: طرح تشدید مبارزه با قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، طی هفته گذشته نیز در محور‌های مواصلاتی و نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی، ضمن انهدام یک باند حرفه‌ای قاچاق سوخت، تخریب یک محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۶ دستگاه تریلی سوخت کش و ۶ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، در شهرستان‌های زاهدان و سراوان در مجموع ۱۵۶ هزار و ۸۸۰ لیتر سوخت قاچاق را شامل ۵۱ هزار و ۳۰ لیتر گازوئیل، ۷ هزار و ۵۵۰ لیتر نفت کوره، ۳۸ هزار و ۳۰۰ لیتر بنزین و ۶۰ هزار لیتر قیر قاچاق را کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۱۲ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۴۸ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.

او  با تأکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

دستگیری سارق حرفه‌ای

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی  گفت: در پی وقوع ۲ فقره سرقت داخل خودرو در برخی خیابان‌های شهر زابل، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران کلانتری ۱۱ با بررسی سرقت‌ها و سرنخ‌های موجود تحقیقات خود را آغاز و به فردی سابقه دار مظنون و پس از جمع آوری مستندات و ادله کافی با هماهنگی مقام قضائی او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش ۲ عدد پمپ آب، ۲ عدد کنتور آب، ۱ عدد جک، ۲ دستگاه دلر برقی مقادیر زیادی آچار آلات کشف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهم ۴۹ ساله پس از انتقال به پلیس آگاهی در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۵ فقره سرقت لوازم منزل و خودرو اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست به توصیه و هشدار‌های پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و یا تردد‌های افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعاً با شماره تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در "زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان "زابل" از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی  گفت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در بلوار شهید میر حسینی به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او  ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید کشف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به توقیف این خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار