انتخابات مجلس نزدیک است و حالا این ما هستیم که باید با رای خود و انتخاب فرد اصلح گامی به سوی مجلسی قوی برداریم.

نماینده اصلح چه ویژگی های باید داشته باشد؟/هر یک رای گامی به سوی مجلسی قویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هرچه به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نزديک ترمی شويم، گمانه‌زنی ها درباره‌ فرد اصلح و یک نماینده خوب چه ویژگی های می تواند داشته باشد، بيشتر می شود. به همین دلیل  برآن شدیم تا درمورد ویژگی‌های یک نماینده اصلح سخن بگوییم.

بدون تردید مجلس مجموعه‌ای است از نمایندگان مردم که هر یک از آن‌ها می‌توانند در جهت مثبت یا منفی تأثیرگذار باشند، لذا می‌توان گفت که نقش اصلی در تعیین یک مجلس مفید و کارآمد را همان مردمی به عهده دارند که با انتخاب خود، وکلای خویش را بر کرسی‌های مجلس می‌نشانند.

براین اساس یک سؤال مهم پیش می‌آید که برای تشکیل یک مجلس خوب، چه نمایندگانی را با چه شرایط و شاخصه‌هایی باید برگزید؟ و چه ملاک‌ها و معیار‌هایی برای انتخاب نماینده اصلح وجود دارد؟ آنچه در این نوشتار می‌آید پاسخی کوتاه بر این پرسش مهم خواهد بود.


معیار‌های مقام معظم رهبری برای نماینده اصلح

 انقلابی باشد
 اهل تقوی و معنویت
 مخالف نظام نباشد
 فعال، پرتحرک و خوش‌فکر
 مرعوب و ساده‌لوح نباشد

علاوه براین در قسمتی از وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آمده است:

  اعتقاد عملی به ولایت فقیه؛ یعنی این که نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به توصیه و تذکرات او به عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، عمل کنید. کسی که در جمهوری اسلامی می‌خواهد مسئولیتی را احراز کند، شرط اساسی آن "این است که" اعتقاد حقیقی و عمل به ولایت فقیه داشته باشد.

من نه می گویم ولایت تنوری و نه می گویم ولایت قانونی، هیچ یک از این دو، مشکل وحدت را حل نمی‌کند. ولایت قانونی، خاصّ عامه مردم اعم از مسلم و غیر مسلمان است، اما ولایت عملی مخصوص مسئولین است که می‌خواهند بار مهم کشور را بر دوش بگیرند، آن هم کشور اسلامی با این همه شهید.

  اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و آنچه مبنای آن بوده است؛ از اخلاق و ارزش‌ها تا مسئولیتها؛ چه مسئولیت در قبال ملت و چه در قبال اسلام.

  به کارگیری افراد پاکدست و معتقد و خدمتگزار به ملّت، نه افرادی که حتی اگر به میز یک دهستان هم برسند خاطره‌ی خان‌های سابق را تداعی می‌کنند.

  مقابله با فساد و دوری از فساد و تجمّلات را شیوه خود قرار دهند.

  در دوره حکومت و حاکمیت خود در هر مسئولیتی، احترام به مردم و خدمت به آنان را عبادت بداند و خود خدمتگزار واقعی، توسعه گر ارزش‌ها باشد، نه با توجیهات واهی، ارزش‌ها را بایکوت کند.

 مسئولین همانند پدران جامعه می‌بایست به مسئولیت خود پیرامون تربیت و حراست از جامعه توجه کنند، نه با بی مبالاتی و به خاطر احساسات و جلب برخی از آرا احساسی زودگذر، از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانواده‌ها را از هم بپاشاند.

حکومت‌ها عامل اصلی در استحکام خانواده و از طرف دیگر عامل مهم از هم پاشیدن خانواده هستند. اگر به اصول عمل شد، آن وقت همه در مسیر رهبر و انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و یک رقابت صحیح بر پایه همین اصول برای انتخاب اصلح صورت می‌گیرد.
 

انتخابات یکی از اساسی‌ترین مسئله‌های کشور

احمد ریواده معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: انتخابات یکی از اساسی‌ترین مسئله‌های کشور است. حضور و نقش مردم اصلی ترین چیز برای داشتن کشوری قوی در حوزه‌های مختلف است.
 
او ادامه داد: قطعاً مردم باید طبق فرمایشات حضرت آقا و مصادیقی که وجود دارد نماینده اصلح را انتخاب کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد گفت: جمهوری اسلامی در طول ۴۱ سال گذشته هزینه‌های زیادی داده است به همین دلیل مردم باید نماینده‌ای را انتخاب کنند که آرمان‌های انقلاب را حفظ کند.

ریواده باتوجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و با اشاره به وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد انتخاب مسؤلان افزود: انقلابی بودن، عدالت خواهی، حفظ نظام و دغدغه مردم داشتن را از ویژگی‌های مهم برای انتخاب نماینده اصلح است.

او ادامه داد: مهم‌ترین آرمان انقلاب عدالت طلبی بود، ما نیاز به نمایندگانی داریم که بدانند عدالت را چطور محقق کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد گفت: موضوع مهم دیگر، دغدغه رفع مشکلات مردم را داشتن است.

ریواده افزود: اگر در جامعه مشکل هست این نماینده است که باید حضور پیدا کند و با مردم صحبت کند و در صدد رفع آن مشکل برآید، مشکلات مردم باید از زبان نمایندگان آن‌ها به گوش مسؤلین برسد.

او ادامه داد: انقلاب متعلق به حاشیه نشین‌ها و پابرهنه هاست و یک نماینده خوب باید از مشکلات مردم آگاه باشد و گره از کار مردم باز کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد در ادامه گفت: دغدغه مردم را داشتن از دیگر مصادیق یک نماینده اصلح است.

ریواده افزود: برای قوی شدن نیاز به افراد انقلابی، دغدغه‌مند داریم افرادی که نزدیک مردم باشند و برای مردم کار کنند.

او ادامه داد: مصادیق مشخص است انتخاب نماینده اصلح از دیدگاه رهبر مشخص است و مردم باید به این‌ها توجه داشته باشند این‌ها خط و مسیر انقلاب است و باید رعایت شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد گفت: آگاهی، علم و مطالبه گری از دیگر مصادیقی است که برای انتخاب نماینده اصلح باید به آن توجه شود.
 
سخنم را با قسمتی از وصیت نامه شهید سلیمانی خطاب به سیاسیون کشور تمام می کنم؛
 
نکته ای کوتاه خطاب به سیاسیون کشور دارم :چه آن هایی که اصلاح طلب خود را می نامند و چه آنهایی که اصولگرا، آنچه پیوسته در رنج بودم اینکه عموما در دو مقطع ، خدا و قرآن و ارزش ها را فراموش می کنیم، بلکه فدا می کنیم. عزیزان هر رقابتی باهم می کنید و هر جدلی باهم دارید،اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظره هایتان به نحوی تضعیف کننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید، مرز ها را تفکیک کنید اگر می خواهید باهم باشید ،شرط باهم بودن توافق و بیان حول اصول است.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
باید به شفافیت آرای نمایندگان و علنی بودن و شفافیت مالی و اقتصادی وکلا اعتقاد داشته باشد
و خود شفاف باشدر تا بتواند جلو فساد را سد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
خدایا مارا هم همنشین شهدا بگردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
اگر ما تصمیم نگیریم دیگران برای ما تصمیم میگیرند
چه بسا تصمبم دیگران برای ما خوشایند نباشد
پس باید اصلح را انتخاب کنیم اگر دنبال رفع مشکلات هستیم ، افرادی همانند سردار دلها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
نماینده اصلح کسی هست که وقتی به صورت ناگهانی و بدون تصویب در مجلس بنزین را گران کردند بتوانند از حق مردم دفاع کنند نه اینکه هیچ دفاعی نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز رهبر
۱۹:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
اولین و مهم ترین موضوع برای یک نماینده و ریس جمهور باید ضد اشراف گرایی باشد پول ملت رو خرج ملت بکند نه خرج جشن ها و خوش گذرونی ها