سرکنسول ترکیه با نماینده وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور دیدار کرد

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در دیدار با سرکنسول ترکیه، از برگزاری اجلاسی با محوریت فرصت‌های سرمایه گذاری در خراسان رضوی با حضور کشور‌های منطقه خبر داد.

سرکنسول ترکیه با نماینده وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور دیدار کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد بهشتی منفرد رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در دیدار با فاتیح توپچو سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد، از برگزاری اجلاسی با محوریت فرصت‌های سرمایه گذاری در خراسان رضوی با حضور کشور‌های منطقه از جمله ترکیه خبر داد و گفت:  با همکاری استانداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعدادی دیگر از ارگان‌ها اجلاسی با محوریت فرصت‌های سرمایه گذاری در خراسان رضوی با حضور هیات‌های اقتصادی از کشور‌های منطقه از جمله ترکیه در ۱۵ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک دو کشور در شرایط خوبی به سر می‌برد، ادامه داد: هر دو کشور ایران و ترکیه همکاری‌های خوبی در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر دارند و ما آمادگی کامل داریم برای همکاری‌های بیشتر بین دو کشور برنامه ریزی کنیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب خراسان رضوی و به ویژه مشهد در زمینه گردشگری، گفت: یکی از مواردی که می‌توان با برنامه ریزی درست و همکاری دوطرفه موفقیت‌های بزرگی را رقم زد، حوزه گردشگری است، اما با توجه به تعداد زیاد گردشگران ایرانی که به ترکیه سفر می‌کنند در مقابل گردشگران اندکی از ترکیه به ایران سفر می‌کنند و ما توقع داریم مسئولان ترکیه به این موضوع اهتمام ویژه بورزند.

بهشتی منفرد افزود: مطلب بعدی مسئله گردشگری سلامت است و در هر دو کشور امکانات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد به خصوص در مشهد به عنوان قطب گردشگری سلامت در کشور که ۱۷ مرکز درمانی با امکانات بسیار بالا و خدمات اقامتی عالی در حال خدمت رسانی به توریست‌های سلامت هستند.

او تصریح کرد: انتظار ما از ترکیه این است که با توجه به تجربه‌های خوب ترکیه در این زمینه با محوریت مشهد تبادل اطلاعات داشته باشیم تا بتوانیم این صنعت را رونق ببخشیم.

مشاور وزیر امور خارجه گفت: پرواز‌های شرکت ترکیش به مشهد در هفته چهار بار انجام می‌شود و آمار بسیار پایینی است و توقع داریم تعداد خیلی بیشتری توریست به مشهد سفر کنند و این مختص شهروندان علوی ترکیه نیست و همه شهروندان ترکیه می‌توانند از خدمات گردشگری مشهد مقدس بهره‌مند شوند.

 

بزودی پرواز‌های ترکیش به مشهد، به ۶ بار در هفته افزایش پیدا می‌کند

 

فاتیح توپچو سرکنسول ترکیه در مشهد نیز در این دیدار گفت: آمادگی داریم تا با برنامه ریزی در قالب شرکت های گردشگری و با معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران، خراسان رضوی و به صورت ویژه مشهد، توریست های بیشتری را از ترکیه به سفر ایران ترغیب کنیم.

 

او ادامه داد: در رابطه با گردشگری سلامت قبلا هم لیستی را از مراکز درمانی با درجه کیفی بالا به ترکیه ارسال کردیم، به علاوه ترکیه هم از کشورهای مختلف تعداد زیادی توریست سلامت و مراکز این چنینی دارد.

 

سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: مراکز درمانی مشهد از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و من از نزدیک با امکانات بیمارستان رضوی آشنا شدم و در این زمینه هرجا نیاز به اطلاع رسانی داشتید ما هر کمکی لازم باشد انجام می دهیم.

 

توپچو افزود: از اینکه برای همکاری های بیشتری اعلام آمادگی کردید خیلی خوشحالیم و مطمئنا در ارتقاء روابط دو کشور تأثیر به سزایی خواهد داشت؛ همینطور در مورد انتخاباتی که قرار است روز جمعه در ایران برگزار شود، امیدواریم نتیجه آن برای ایران صلح و آرامش به همراه داشته باشد.

 

او تصریح کرد: ما سعی داریم با رایزنی با ارگان های مختلف در ایران و تیم تجاری کنسولگری ترکیه در ایران موانع سرمایه گذاری را برطرف کرده و سرمایه گذاران ترک را به سرمایه‌گذاری در ایران ترغیب کنیم.

 

سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: معتقدیم در  اینجا ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

 

توپچو درباره پرواز‌های ترکیش، افزود: در چند روز آینده پرواز‌های ترکیش از ۴ پرواز در هفته به مشهد به ۶ بار در هفته افزایش پیدا می‌کند و امیدواریم در زمینه رسانه فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم.
 
او ادامه داد: در رابطه با امور قضایی تفاهم نامه همکاری در این زمینه وجود دارد و بر طبق آن در مواقعی که شهروندان ما بازداشت می‌شوند یا مشکل قضایی و یا حادثه‌ای برایشان اتفاق می‌افتد توقع داریم که حتما به ما به صورت رسمی اطلاع رسانی شود و اگر این اتفاق نیفتد ما با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار