به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت یک ماه از افتتاح پرحاشیه زیرگذر استاد معین هنوز مدیریت شهری نتوانسته به تمام پرسشهای افکار عمومی و اصحاب رسانه درباره حواشی به وجود آمده پیرامون این طرح پاسخ دهد.
یکی از پرسشهای مطرح شده این است که چرا در پروژهای فرامنطقهای مانند زیرگذر استاد معین که دو منطقه ۹ و ۲ را به یکدیگر وصل میکند تنها شهردار منطقه ۹ (علی مفاخریان) مقصر شناخته و برکنار میشود؟
بیشتر بخوانید: دفاع عجیب شهردار برکنار شده منطقه ۹/ سطح فرهنگی اهالی طرشت پایین است؟
همانگونه که پیشتر مدیران شهری اعلام کرده بودند زیرگذر استاد معین طرحی فرامنطقهای است که زیر نظر معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران بودجهریزی و تکمیل شد و شهرداری منطقه ۹ تنها بهرهبردار زیرگذر استاد معین است.
مدیریت شهری علت برکنار شدن مفاخریان شهردار منطقه ۹ تهران را بیتوجهی به درخواست مردم در طرح زیرگذر استاد معین اعلام کرد و حال پرسش بعدی این است که چرا شهرداری تهران نسبت به عملکرد رسول کشتپور شهردار منطقه ۲ چشم خود را بست و تمام حواشی مربوط به روز افتتاحیه طرح زیرگذر استاد معین را از چشم مفاخریان دید؟
بر همگان مشخص است شکل افتتاح یک طرفه زیرگذر استاد معین طرح دسترسی اهالی طرشت در منطقه ۲ را از سمت استاد معین قطع میکند و در روز افتتاحیه طرح نیز بسیاری از اهالی طرشت با حضور در ساختمان شهرداری منطقه ۹ (محل برگزاری مراسم افتتاحیه طرح زیرگذر استاد معین) اعتراض خود را مطرح کردند، اما این اعتراض از سوی مدیران شهری تنها از چشم شهرداری منطقه ۹ دیده شد.
به طور حتم اگر مفاخریان به دلیل نشنیدن صدای اعتراض اهالی محل و خواسته آنها در طرح زیرگذر استاد معین برکنار شد، رسول کشتپور نیز دستی بر آتش خشم اهالی طرشت داشت که خواسته آنها را مبنی بر دو طرفه بودن زیرگذر استاد معین به گوش مدیران بالادست شهرداری به ویژه معاونت فنی و عمرانی این نهاد نرساند.
یکی دیگر از اقدامهای عجیب شهرداری منطقه ۲ مسدودسازی دور برگردان بلوار شهید اکبری (تقاطع خیابان شهید قاسمی) است که موجب شد یکی دیگر از دسترسیهای میانی بلوار شهید اکبری برای محدوده طرشت جنوبی قطع شود و خودروها مجبور شدند برای دسترسی به طرشت جنوبی بلوار شهید اکبری را تا انتها طی کنند و بعد از چراغ راهنمایی با دور زدن بلوار به خیابانهای فرعی طرشت جنوبی دسترسی پیدا کنند.
بیشتربخوانید: برکناری مفاخریان به دلیل وضعیت زیرگذر استاد معین بود
این مسدودسازی در حالی است که پیشتر خیابان شهید قاسمی (واقع در شمال ساختمان شهرداری ناحیه ۵ منطقه ۲) با تعامل فی ما بین شهرداری و دانشگاه صنعتی شریف آرامسازی شده و بخش عمده این مسیر در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار گرفته است.
امیر حسین حیدرنیا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا اعتراض اهالی طرشت در زمان افتتاح زیرگذر استاد معین به گوش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و شخص پیروز حناچی شهردار تهران رسیده بود یا خیر؟ گفت: تا جایی به یاد دارم کار احداث زیرگذر استاد معین ۵ سال پیش آغاز شد و در سال ۹۶ که من مسئولیت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ را به عهده گرفتم، قرار بود دسترسی شمال و جنوب خیابان آزادی به شکل زیرگذر باشد، اما پس از تغییر در روش اجرای طرح، زیرگذر استاد معین به شکل تونل اجرا شد، زیرا به دلیل انحرافی بودن مسیر امکان مسدودسازی خیابان آزادی در آن بازه زمانی ممکن نبود.
حیدرنیا با اشاره به بازدیدهای هر هفته معاونت عمرانی و شهرداری تهران از طرح زیرگذر استاد معین، تصریح کرد: در زمان احداث طرح زیرگذر استاد معین آقای صبوری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران هر هفته از این پروژه بازدید داشت و تا زمان افتتاح این طرح هیچ اعتراضی به شهرداری منطقه نه به شکل شفاهی و نه به شکل مکتوب ارائه نشد.
او تأکید کرد: حتی اهالی محله طرشت نیز اعتراضی به شهرداری ناحیه ارسال نکردند که در آن بخواهند شکل بهرهبرداری از زیرگذر استاد معین به شکل دو طرفه باشد.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران در پاسخ به این سوال که علت مسدودسازی دور برگردان بلوار اکبری چیست؟ گفت: ما در مدیریت شهری در نظر داریم محدوده بلوار شهید اکبری را ساماندهی و بار ترافیکی خیابان شهید قاسمی به بلوار شهید اکبری را تسهیل کنیم.
حیدرنیا با اشاره به اینکه دور برگردان بلوار شهید اکبری در زمان افتتاح زیرگذر استاد معین و مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن مسدود شد، گفت: ما در نظر داریم برای حل مشکل ترافیکی بلوار شهید اکبری قبل از چراغ راهنمایی این بلوار دور برگردانی به شکل U احداث کنیم که دیگر در محدوده شاهد بار ترافیکی تقاطعی کوچه شهید قاسمی به بلوار شهید اکبری نباشیم.
او تصریح کرد: آمار تصادفات در محله طرشت ماه به ماه رصد میشود و ما به دنبال کاهش تصادفات نیز در این محدوده هستیم.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران تأکید کرد: هدف از مسدودسازی دوربرگردان بلوار شهید اکبری این است که حرکت تقاطعی خودروهای خیابان قاسمی با بلوار شهید اکبری به سمت سهراه ابتدای بلوار هدایت شود و با میل به چپ از طریق دوربرگردان U شکل به سمت جنوب هدایت شود.
بیشتر بخوانید: نسخه جدید مدیریت شهری برای زیر گذر استاد معین
حیدرنیا در پاسخ به این سوال که آیا مسدودسازی دوربرگردان بلوار شهید اکبری در تقاطع کوچه شهید قاسمی (راه ارتباطی به محدوده خیابان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف) به تعامل صورت گرفته بین دانشگاه شریف و مدیریت شهری جهت آرامسازی معبر ناحیه فناوری مربوط است، گفت: من دو سال است که در منطقه ۲ مشغول به فعالیت هستم و در حوزه حمل و نقل و ترافیک برای یکبار هم مسئولان دانشگاه شریف را ندیدم و به طور حتم موضوع مسدودسازی دوربرگردان بلوار شهید اکبری ربطی به محدوده ناحیه فناوری و شکوفایی دانشگاه شریف ندارد.
او تصریح کرد: یک بار دیگر با حضور عوامل راهوار موضوع بازگشایی دوربرگردان بلوار شهید اکبری را بررسی میکنیم تا در صورت امکان تا زمان احداث دور برگردان U شکل بازگشایی شود.
حالا باید منتظر ماند و دید این بار صدای اعتراض شهروندان و اهالی منطقه ۲ در حوزه مسدودسازی بلوار شهید اکبری به گوش مدیران شهری می رسد و یا کشت پور (شهردار منطقه ۲ تهران) پس از علی مفاخریان(شهردار منطقه ۹) دومین قربانی نشنیده گرفتن صدای اهالی میشود.
انتهای پیام/
میخان با فشار آوردن به مردم و آزار اونها، طرح و اجرای غیر اصولی و غیر مهندسی خودشون رو به حاشیه ببرن.
بجای این کارا یک پارکینگ بسازید توی بلوار اکبری، زمین هم که هست.
تا حالا دیدی مدیری بدلیل بیکفایتیش بره؟ اتفاقا تازه کفش شده
این طرح زمان اصلاح طلبان شروع شد و انجام شد!!!!
کینه ها و عقده ها موج می زنه
تفکرشون میگه اگه خوب بود کار ماست
بد بود کار رقیبه
مدیران ما مثل کرونا هستند تو هر پست و صندلی بی آن که لایق آن باشند نشونده میشند
پس بیاییم برکناری رو از فرهنگ لغات حذف بجاش انتقال با عزت و احترام رو جایگزین کنیم