برگزاری جشن میلاد کوثر در زندان مهاباد

مراسم جشن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) در زندان مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مجلس جشنی به همت واحد فرهنگی زندان به مناسبت ولادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و روز زن و ولادت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در مجتمع فرهنگی و تربیتی زندان مهاباد برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی ماموستا غفوری مسئول دارالقرآن زندان آغاز که ضمن بیان شخصیت بارز آن حضرت گفتند:قرآن کریم پیامبر اسلام (ص) را الگو معرفی کرده و پیامبر بزرگ اسلام (ص) در موارد متعدد اهل بیتش را به عنوان الگوی امت معرفی میکند و در محور اهل بیت حضرت فاطمه (ص) قرار دارد که رسول خدا (ص) با بیان زیبای «و هی سیدة نساء العالمین» ایشان را اسوه و نمونه زن‌های عالم تا قیامت معرفی نموده است.

او افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) آن قدر در محراب عبادت استقامت خالصانه ورزید تا ملقب به عابدترین فرد شد و در این مسیر تا آنجا پیش رفت که نور عبادت او از محراب عبادت به آسمان آشکار و از این باب معروف به زهرا شد.

ماموستا غفوری در رابطه با مقام زن در این مراسم اضافه کرد: زن به عنوان انسان ساز جامعه است و جامعه سالم در گرو زن ایمان دار و مؤمن است و قادر است جامعه را به سمت و سوی سعادت و تعالی سوق دهد و از اینکه از نظر اسلام عزیز زن جایگاه ویژه‌ای دارد بایستی در هنگام برخورد و رفتار با زنان جامعه نگاهی آکنده از انسانیت با آنان داشته باشیم.

مسئول دارالقرآن زندان مهاباد در ادامه این مراسم معنوی به ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی (ره) پرداختند و بیان داشت: در میان شخصیت‌های قرن اخیر به خصوص در جوامع اسلامی شخصیت ممتاز حضرت امام خمینی (ره) هیچگاه به فراموشی سپرده نخواهد شد امام عزیزی که با اندیشه‌های الهی خود جهان مادی را با بهت وحیرت مواجه ساخت و فرایند دینی شدن در جهان را شکل داد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.