لاستیک و لنت ترمز هر کدام بخشی حیاتی از ساختار یک خودرو را تشکیل می دهند و وجود اشکال در آنها، اتومبیل را از حالت عادی خارج کرده و عملکرد ایده آل آن را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه اتومبیل‌ها نقش بسیار بزرگی در زندگی ما دارند و خرابی هر یک از قسمت‌های آن قطعا در روند روزمره زندگی تاثیرگذار خواهد بود. لاستیک و لنت ترمز هر کدام بخشی حیاتی از ساختار یک خودرو را تشکیل می دهند و وجود اشکال در آنها، اتومبیل را از حالت عادی خارج کرده و عملکرد ایده آل آن را از بین می‌برد.

در این مقاله توضیحاتی را در مورد لاستیک و لنت ترمز اتومبیل ارائه خواهیم داد تا در صورت خرید بتوانید به شکلی بهتر گزینه مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

نکات مهم در رابطه با لاستیک اتومبیل

1- تمامی لاستیک‌های اتومبیل شما باید از یک نوع باشند. زیرا که تفاوت مدل لاستیک و شکل عاج آنها می‌تواند باعث ایجاد لرزش و بد فرمانی شود.

2- در فواصل زمانی منظم به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کرده تا سیستم جلوبندی اتومبیل چک شده و تنظیمات مربوط به بالانس و فرمان انجام شود. این کار به شکل قابل توجهی سبب افزایش طول عمر لاستیک‌های خودرو می‌شود.

3- در صورت سایش غیرعادی لاستیک‌ها به آن توجه داشته باشید. زیرا که سایش غیر عادی در لاستیک خودرو نشان دهنده پایان عمر آن بوده و گواه بر ایجاد مشکلاتی در فنربندی، فرمان و جلوبندی اتومبیل نیز می‌باشد.

4- ترمز زدن‌های ناگهانی، دستی کشیدن و تیک آف کردن، لاستیک‌های خودرو را به شکلی سریع از بین خواهد برد.

5- در صورت خرابی حتی یک حلقه لاستیک، باید تمامی لاستیک‌ها تعویض شوند.

6- رینگ‌های آسیب دیده به مرور زمان لاستیک خودرو را از بین برده و باعث ایجاد اتفاقات ناگهانی و خطرناک در هنگام رانندگی می‌شوند.

7- اگر خودروی شما مجهز به سیستم‌های ABS، LSD و ASR است. در صورت تعویض لاستیک و تغییر سایز آن باید تنظیمات مربوط دوباره پیاده سازی شوند.

8- کوچک‌ترین آسیب‌های ایجاد شده بر روی لاستیک خودرو را جدی بگیرید.

آشنایی با انواع شکل آج در لاستیک خودرو

1- لاستیک با آج جهت‌دار: این نوع لاستیک در سرعت‌های بالا عملکرد بهتری داشته و در صورت رانندگی بر روی سطوح خیس سبب انحراف آب می‌شود.

2- لاستیک با آج متقارن: این نوع لاستیک بیشترین استفاده را در میان خودروهای شهری و سواری دارد.

3- لاستیک با آج نامتقارن: بیشتر دارندگان خودروهای اسپورت از این نوع لاستیک استفاده می‌کنند. لاستیک پیش‌رو در هر دو سطح خیس و خشک عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد.

4- لاستیک با آج جهت‌دار-نامتقارن: این نوع لاستیک برای خودروهای پیشرفته و سوپراسپورت استفاده شده و از جمله ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به انحراف بالای آب، چسبندگی و چرخش باد متناسب اشاره نمود.

نکات مهم در هنگام خرید لاستیک خودرو

- اطلاعات درج شده بر روی لاستیک را جدی گرفته و لاستیکی متناسب با سیستم خودروتان را خریداری کنید.

- به میزان تحمل وزن لاستیک انتخابی توجه داشته باشید.

- بدون اطلاعات کافی سایز لاستیک اتومبیل­تان را تغییر ندهید.

- میزان تحمل فشار باد لاستیک را اندازه گیری کنید.

  • به نکاتی نظیر میزان مقاومت حرارتی لاستیک، چسبندگی آن در سطوح مختلف، ترکیبات سازنده، مقدار ساییدگی و غیره توجه کنید.

هر آن چه که باید در رابطه با لاستیک و لنت ترمز اتومبیل بدانید

 

لنت ترمز چیست؟

لنت ترمز تجهیزی است که در زمان فشردن پدال ترمز به سطح لاستیک خودرو چسبیده و سبب کاهش سرعت و در نتیجه متوقف شدن آن می‌شود.

لنت ترمز شامل یک سطح محکم به نام کفشک لنت بوده و سطح اصطکاکی با نام لقمه لنت بر روی آن قرار می­گیرد.

انواع مختلف لقمه لنت ترمز را بشناسید

نیمه متالیک: این نوع لنت ترمز کاربری زیادی در میان اکثر خودروها داشته و از دوام بالا و قدرت انتقال گرما فوق العاده‌ای برخوردار است.

بدون آزبست ارگانیک: این نوع لنت ترمز در مقایسه با مدل بالا عملکرد نرم‌تری داشته و صدای کمتری نیز تولید می‌کند. اما به شکلی سریعتر فرسوده شده و خاک بیشتری ایجاد می‌نماید.

کم متالیک: لنت ترمز پیش‌رو قدرت بالایی داشته و انتقال گرمای خوبی از خود ارائه می‌دهد. البته صدا و گرد و خاک تولیدی زیاد آن را نباید فراموش کرد.

سرامیکی: از جمله ویژگی‌های برجسته این نوع لنت ترمز می‌توان به صدای کم، خوردگی پایین و گرد و خاک کم اشاره نمود. البته لنت ترمز پیش‌رو در مقایسه با سایر مدل‌ها دارای قیمت بالاتری می‌باشد.

زینتری: لنت ترمزی مخصوص برای خودروهای آفرود و مسابقه‌ای بوده و استفاده از آن به دلیل عمر پایین، قدرت ترمزگیری کم و خوردگی بالا برای خودروهای معمولی توصیه نمی‌شود.

چه زمانی به یک لنت ترمز جدید نیاز داریم؟

  • معمولا پس از طی کردن 50 هزار کیلومتر لنت ترمز باید تعویض شود.
  • در صورت روشن شدن چراغ هشدار سیستم ترمز باید سریعا به تعمیرگاهی مجاز مراجعه کرده و مشکل ایجاد شده را برطرف نمایید.
  • لرزش پدال و یا بدنه می‌تواند نشان دهنده وجود مشکل در لنت ترمز باشند.
  • سر و صدای سیستم ترمز را جدی بگیرید.
  • کشیده شدن خودرو به یک سمت در هنگام ترمزگیری
  • کاهش قدرت ترمزگیری

خرید لاستیک و لنت ترمز اصل و مرغوب

ار کجا می‌توانیم لاستیک و لنت ترمزی با کیفیت، اصل و مناسب مدل خودروی خود را پیدا کنیم؟!

شاید این سوال بارها در ذهن شما نیز تکرار شده باشد، یک راه مطمئن و آسان برای خرید لوازم یدکی خودرو، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است که به طور تخصصی این محصولات را به فروش می‌رسانند.

فروشگاه یدک لند یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه است که انواع لاستیک، لنت ترمز، شمع خودرو و دیگر لوازم جانبی را با کیفیت اورجینال ارائه می‌دهد.
یدک لند دارای نماد اعتماد دو ستاره و نشانه ملی ثبت بوده همچنین این سایت فروشگاهی با داشتن سابقه‌ای درخشان توانسته اعتماد خریداران بسیاری را به خود جلب نماید. علاوه بر این موارد برخورداری از درگاه بانکی برای پرداخت‌های آنلاین مشتریان، ضمن به وجود آوردن خریدی آسان، اعتماد بیشتری برای مشتریان جدید فراهم خواهد کرد.

آشنایی با یدک لند شما را از کالایی تقلبی و نامرغوب که تنها سبب منفعت سودجویان خواهد شد، دور کرده و فرصتی را برای هر راننده‌ای فراهم می‌کند تا کیفیت واقعی محصولات را در حین رانندگی تجربه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار