استاندار ایلام با اشاره به اینکه تاکنون ۲.۸ میلیارد تومان برای ساخت زائرسرای مردم ایلام در مشهد هزینه شده است، گفت: ساخت زائر سرا یک کار عام المنفعه است.

۲.۸ میلیارد تومان برای ساخت زائرسرای مردم ایلام در مشهد هزینه شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی ظهر چهارشنبه در نشست بانک‌ها که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و دستگاه‌های مرتبط با موضوع ساخت زائر سرای ایلامیان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون بالای ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای این طرح هزینه شده و بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است که این پروژه فاز اول آن تکمیل شود.

او با عنوان این مطلب که وقتی کار خیری شروع می‌شود همه باید کمک کنند، افزود: جلسات بسیاری برای کمک به زائر سرا برگزار شده است و از بانک‌ها هم تقاضا داریم که به این کار خیر کمک کنند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: ساخت زائر سرا یک کار عام المنفعه است و باید همه در این زمینه تلاش کنیم به سرعت آن را تکمیل کنیم.

استاندار ایلام در ادامه ضمن انتقاد از روال کار برخی شرکت‌های بزرگ در استان گفت: متاسفانه شرکت‌های بزرگ و پروژه‌های نفتی، سدها، و دیگر بخش‌ها حساب‌های خود را در مرکز باز کرده‌اند و در استان گردش مالی انجام نمی‌دهند که قانون در حال منع کردن حساب‌ها در جای دیگر است.

او ادامه داد: همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث ورشکست شدن مغازه دار‌های محلی می‌شوند و آن‌ها نیز باید منابع و گردش مالی خود را در استان قرار دهند و این منابع در استان صرف شود.

نماینده عالی دولت در بخش دیگری از صحبت‌های خود از عملکرد خوب بانک‌های استان گفت و اضافه کرد: بانک‌ها در بحث تولید بسیار خوب عمل کرده‌اند و ما با فاصله در کشور اول هستیم و این جای تقدیر دارد.

او بیان کرد: امسال بانک‌های خصوصی هم برای کمک به تولید ورود کرده‌اند و از طرفی در مصارف بانک‌های خصوصی نسبت به سال‌های گذشته تحول ایجاد شده است.

استاندار ایلام کمک بانک‌ها در مواقع نیاز، چون حادثه سیل قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: بانک‌ها در اربعین نیز سنگ تمام گذاشتند و با حضور خود در مرز و برپایی خودپردازها، شعب ارزی، برپایی موکب‌ها و دیگر موارد کمک‌های خوبی در اربعین انجام دادند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.