مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: پایان اسفند، آخرین مهلت بهره‌مندی از بخشودگی جرایم مالیاتی است.

پایان اسفند، آخرین مهلت بهره‌مندی از بخشودگی جرایم مالیاتیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: پایان اسفند، آخرین مهلت بهره‌مندی از بخشودگی جرایم مالیاتی بوده و در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده در این مدت، مودیان واحد‌های تولیدی دارای پروانه، معادل ۹۲ درصد و سایر مودیان نیز معادل ۸۴ درصد از بخشودگی جرایم قابل بخشش بهره‌مند می‌شوند.

رضوی گفت: اِعمال این بخشودگی به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال «رونق تولید» و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور بوده و امسال، آخرین سال بخشش جرایم است.

او با بیان اینکه در سال‌های آینده به این منوال شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود، تصریح کرد: لازم است فعالان اقتصادی و به‌ویژه فعالان عرصه تولید از آخرین فرصت بهره‌مندی از تسهیلات قانونی مذکور که تا پایان سال جاری است، نهایت استفاده را داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان افزود: درصورت پرداخت نکردن مالیات معوق، بدهی مالیاتی مودیان، قطعی شده و با توجه به کاهش تفویض اختیارات، برخورداری از این تسهیلات در سال آینده فراهم نخواهد شد.

رضوی گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی خود تا پایان مهر سال جاری، مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم قابل بخشش می‌شدند و در صورت پرداخت در ماه‌های بعد به ازای هر ماه برای بخش‌های تولیدی ۲ درصد و برای سایر بخش‌ها چهار درصد از بخشش مالیات آن‌ها کم خواهد شد.

او اظهار داشت: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده در اسفندماه، میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش برای مودیان واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌‎ برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع مربوطه، معادل ۹۰ درصد و برای سایر مودیان، معادل ۸۰ درصد خواهد بود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.