وزیر خارجه ترکیه پیرامون تحولات اخیر در استان ادلب گفت آغاز عملیات در این منطقه را رئیس‌جمهور و فرماندهان ارتش این کشور مشخص می‌کنند!

چاووش اوغلو: اردوغان و فرماندهان ارتش زمان آغاز عملیات ادلب را تعیین خواهند کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و فرماندهان ارتش این کشور زمان آغاز عملیات در ادلب را بر اساس تحولات تعیین خواهند کرد.

وی افزود: به مذاکرات با طرف روسی ادامه خواهیم داد و در صورت لزوم شاید گفتگویی تلفنی میان اردوغان و پوتین، رئیس جمهور روسیه برقرار شود.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: در گفتگوها درباره سوریه, به دیدگاه‌های روسیه نزدیک شده‌ایم؛ اما هنوز این روند به سطح مطلوب نرسیده است.

چاووش اوغلو گفت: دوام و بقای توافق‌های سوچی و آستانه به موازات تداوم حملات نظام سوریه دشوار است. وی افزود: نمی توان گفت توافق سوچی و آستانه متوقف شده است؛ اما این دو توافق آسیب دیده‌اند. ما به گفتگو با روس ها درباره اوضاع ادلب ادامه خواهیم داد.

نیروهای سوریه طی هفته‌ اخیر توانستند  ضمن شکست عناصر تروریستی باقی‌مانده در ادلب، تمامیت ارضی کشورشان را حفظ کنند. ترکیه که از پیشروی ارتش سوریه خشمگین شده، ضمن تهدید سوریه اعلام کرده که بزودی عملیاتی را در ادلب به منظور عقب راندن نیروهای سوری  ترتیب خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۲:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
این همه نخوت و غرور برای تجاوز از کجا میاد؟!!! چر اینا اینقدر احساس قدرت می کنن؟!!!! مردم ترکیه کجان؟!! اونا هم با حکومت شون هم رای و نظرن در تجاوز و جنایت علیه مردم کشور همسایه شون؟!!! امیدوارم بزودی به سزای عمل تون برسید!!!آخه مردم بی پناه سوریه از چند طرف و تا کی باید این همه رنج و ستم بکشند؟!!! چرا کسی به داد مظلوم نمی رسه؟!!!
یکی از اردوغان بپرسه تویی که دوست گرمابه گلستان آقای بشار اسد بودی چی شد و چه کسایی چه وعده ای بهت دادن که اینطور ظالمانه به مردم سوریه جنایت رو می داری؟ انشاالله ظلم پایدار نمیمونه و من منتظر اون روزم...
آخرین اخبار