نماز عید قربان در استان سمنان اقامه شد+ فیلم

نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور در مصلی ها، مساجد و بقاع متبرکه استان سمنان اقامه شد .

عید سعید قربان یکی از اعیاد مهم در دین اسلام است که طبق احادیث نبوی فلسفه اصلی آن قربانی کردن نفس انسان در برابر گناهان است و عید قربان پس از روز عرفه فرصتی جدید برای ارتباط با خداوند را برای انسان‌ها فراهم می‌کند که باید آن را قدر دانست.

این نماز در سمنان به امامت حجت الاسلام مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان اقامه شد

خطیب نماز عید قربان در سمنان گفت : نامزد‌های انتخاباتی و هواداران آنان با استفاده از برکات معنوی عید قربان، مروج اخلاق اسلامی و ایرانی و رقابت سازنده و موثر در تبلیغات باشند.

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد با اشاره به توصیه‌های دینی در خصوص اصل هدف و نتیجه والای سنت قربانی تصریح کرد: این اعمال برای متذکر شدن به این نکته است که در واقع هوا‌های نفس خود را در مقابل اقدامات مغایر تعالیم قرآنی و دینی قربانی کنیم و مصداق آن در شرایط سیاسی روز ، حفظ حرمت و کرامت و احترام متقابل در رقابت‌های انتخاباتی است.

حجت الاسلام مهدوی نژاد نقش اثر گذار انتخاب یک رئیس جمهور توانمند و معتقد و متعهد را زمینه ساز رفع مشکلات و حرکت رو به پیشرفت جامعه دانست و پیروی از مبانی اعتقادی و بنیان‌های اساسی انقلاب مقابل مستکبران و ابرقدرت‌ها را از شاخصه‌های یک فرد موفق برای مدیریت کلان اجرایی کشور برشمرد.

وی بهره گیری از موقعیت‌های معنوی نظیر عید قربان برای خودسازی روحی و اخلاقی، را یاد آور شد و گفت: اعیاد اسلامی از فرصت‌های مطلوب در مسیر زندگی مسلمین است تا بتوانند با بازنگری و توجه بیشتر در اعمال و رفتار و روش خود راه سعادت را بیابند و اتصال اعمال این ایام به مفاهیم مربوط به جامعه به نقش اجتماعی آن اشاره دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.