وزارت دفاع روسیه گزارش‌ها مبنی برای حرکت پناهندگان سوری از ادلب به سوی مرز‌های ترکیه را تکذیب کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش‌ها مبنی بر حرکت صدها هزار پناهنده سوری از ادلب به سوی مرز مشترک سوریه و ترکیه را رد کرد.

اولگ زوراولف، رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه اعلام کرد گزارش‌ها مبنی بر حرکت نزدیک به یک میلیون پناهنده از منطقه عاری از تنش ادلب به سمت مرز‌های ترکیه-سوریه مورد تائید نیست. این مقام روس افزود اطلاعات درباره ادعای اینکه صد‌ها هزار نفر از ساکنان غیرنظامی استان ادلب به دلیل درگیری نظامی میان تروریست‌ها و نیرو‌های دولت سوریه در شرق این استان راهی مرز‌های ترکیه- سوریه شده اند، صحت ندارد.

زوراولف گفت عکس یا ویدئوی قابل تائیدی که بتواند خروج (آنها) را تائید کند، موجود نیست. مسیر‌های رفت و آمدی همانند معمول طی چند هفته گذشته مورد استفاده بوده و این امر باعث انتقال مهمات و محموله‌های سلاح از ترکیه به داخل این منطقه شده است.

وزارت دفاع روسیه اوایل این هفته اعلام کرد شبه نظامیان وفادار به آنکارا و تحت حمایت توپخانه‌ای ترکیه، حملاتی را به مواضع ارتش سوریه در نزدیک استان ادلب صورت دادند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، پیشتر قول داده بود که دست به یک حمله قریب‌الوقوع برای پایان دادن به عملیات نیرو‌های سوریه و روسیه در استان ادلب خواهد زد. این استان محل استقرار آخرین مواضع تروریست‌ها در سوریه است.

گفتنی است، ترکیه از پیشروی ارتش سوریه در اراضی متعلق به دمشق، ابراز نگرانی و اعلام کرده که اگر بشار اسد، طی روز‌های آتی از این مناطق عقب‌نشینی نکند، حملات سختی را در این مناطق ترتیب خواهد داد. در مقابل رئیس‌جمهور سوریه اقدام ترکیه در استقرار بخشی از نیرو‌های خود در ادلب را اشغالگری خوانده و اعلام کرده که عملیات آزادسازی ادلب از وجود عناصر تروریستی با قدرت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار