اجرای شبکه‌های آبیاری مناسب در شهرستان دهلران

فرماندار دهلران گفت: با توجه به اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی، بیش از ۳۹ هزار هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش آبیاری قرار گرفته است.

اجرای شبکه‌های آبیاری مناسب در شهرستان دهلران

عسگری فرماندار دهلران در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: با توجه به ظرفیت عظیم سد کرخه و اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی و همچنین اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در فاز نخست، بیش از ۳۹ هزار هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش آبیاری قرار گرفته است.

او ادامه داد: با تکمیل فاز دوم در سطح به میزان ۹ هزار هکتار ، در آینده شاهد این خواهیم بود که کل اراضی کشاورزی که در شهرستان تحت پوشش شبکه‌های آبیاری قرار گرفته اند بیش از ۷۸ هزار هکتار خواهند شد.

عسگری در رابطه با پروژه‌هایی که در ماه گذشته افتتاح و یا کلنگ زنی شدند اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۴۷ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان بهره برداری و کلنگ زنی شد.

او بیان کرد: در آینده می‌توانیم شاهد گسترش صنعت گردشگری و همچنین افزایش بازرگانی خارجی در شهرستان دهلران باشیم.

فرماندار دهلران مطرح کرد: علاوه بر مزیت نسبی مرز، زمین‌های کشاورزی فراوان و منابع زیرزمینی نفت و گاز و همچنین جاذبه‌های گردشگری و یادمان‌های دوران دفاع مقدس از ظرفیت‌های توسعه و پیشرفت شهرستان دهلران محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.