رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: انتشار شایعات از ویروس کرونا پیشی گرفته و پیش از اپیدمی کرونا با اپیدمی هراس و اضطراب در جامعه مواجه هستیم.

سبقت شایعات از ویروس کرونا/ پیش از اپیدمی کرونا با اپیدمی هراس و اضطراب در جامعه مواجه هستیمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: انتشار شایعات از ویروس کرونا پیشی گرفته و پیش از اپیدمی کرونا با اپیدمی هراس و اضطراب در جامعه مواجه هستیم.

او، در جمع معاونین بهداشتی، درمان و غذا و دارو و جمعی از روسا و مدیران بیمارستان‌ها و متخصصین مربوطه با ابراز نگرانی از شیوع برخی اخبار و اطلاعات غلط در خصوص کرونا ویروس و ایجاد هراس و اضطراب در جامعه بر ضرورت اطلاع رسانی و آموزش صحیح در تمامی سطوح تأکید کرد.

شیرانی با بیان اینکه توجه به اخبار غیر رسمی و بعضاً کذب موجب بی اعتمادی به مراجع رسمی اطلاعاتی و بسیار مخرب و آسیب زا است، بر نقش مؤثر رسانه‌های جمعی برای انعکاس اخبار درست و به موقع و کاهش نگرانی مردم اشاره داشت.

او، ایجاد تقاضای کاذب برای تهیه ماسک و کمبود در برخی داروخانه‌ها و مراکز عرضه را از دیگر مشکلات ایجاد شده در خصوص این موضوع عنوان کرد و افزود: در درجه اول مردم باید بدانند که چه کسانی نیازمند استفاده از ماسک هستند و استفاده غیر صحیح و دفع نامناسب ماسک‌های آلوده چه خطراتی می‌تواند به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار