جانشین انتظامی البرز گفت: سارقان ویلا‌های خالی از سکنه منطقه چهارباغ با اعتراف به ۴۰ فقره سرقت دستگیر شدند.

دستگیری سارقان وانت سوار به شناسایی مالخر ملک آبادی منجر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار سید جعفر حسینی، جانشین انتظامی البرز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ویلا‌های خالی از سکنه در روستا‌های منطقه چهار باغ شهرستان ساوجبلاغ، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند، سارقان ابتدا ویلا‌های خالی از سکنه را شناسایی کرده و سپس در یک گروه ۳ نفره با شیوه تخریب قفل وارد آن می‌شوند و پس از سرقت لوازم موجود در داخل ویلا‌ها به وسیله یک دستگاه خودرو پیکان وانت از آن جا متواری می‌شوند.

سردار حسینی گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و به کارگیری اقدامات پلیسی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، یکی از سارقان شناسایی و در بررسی سوابق وی مشخص شد، نامبرده در مناطقی که سرقت‌ها صورت می‌گیرد یک چهاردیواری دارد و چندین بار نیز به جرم سرقت دستگیر شده است.

او افزود: در ادامه کارآگاهان با اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و با تعقیب و مراقبت او در نهایت نامبرده را به همراه ۲ نفر از همدستانش حین سرقت از یک ویلای خالی از سکنه دستگیر کردند.

جانشین انتظامی البرز گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، متهم اصلی پرونده با شناسایی ویلا‌های خالی از سکنه اطراف چهاردیواری خود، در ازای پرداخت مبالغ ناچیزی به ۲ نفر از معتادان کارتن خواب، آن‌ها را برای سرقت روانه ویلا‌ها می‌کرده و لوازم سرقتی را به یکی از مالخران در منطقه ملک آباد می‌فروخته است.

او با بیان این که مالخر اموال مسروقه نیز توسط کارآگاهان دستگیر شد، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار زیادی لوازم منزل از قبیل لوازم صوتی و تصویری، دینام کولر، موتور برق و .. کشف شد.

جانشین انتظامی البرز گفت: متهمان با مشاهده مستندات چاره‌ای جز بیان حقیقت در پیش روی خود ندیده و به ۴۰ فقره سرقت از ویلا‌های خالی از سکنه در روستا‌های شهرستان ساوجبلاغ اقرار کردند.

او با بیان این که همه مال باختگان این پرونده شناسایی شده اند، افزود: ارزش اموالی که توسط اعضای این باند به سرقت رفته، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار حسینی گفت: شهروندان با تجهیز ویلا‌های خالی از سکنه خود به دوربین‌های مدار بسته و دزدگیر از سرقت اموال خود پیشگیری کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.