مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری سه دوره آموزشی تخصصی امداد و نجات در بهمن، برف و کولاک و حوادث حمل و نقل برای ۷۸ نفر از نجاتگران در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به نقش موثر امدادگران آموزش دیده و توانمند در کاهش خسارات ناشی از سوانح و حوادث گفت: سه دوره آموزشی تخصصی امداد و نجات در بهمن، برف و کولاک و حوادث حمل و نقل با هدف ضرورت به امر آموزش به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی پوشش امدادی هلال احمر در حوادث برای ۷۸ نجاتگر فعال در تیم امداد و نجات کوهستان برگزار شد.

او با اشاره به محل برگزاری این دوره در محل مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی و کوه‌های سیرچ کرمان افزود: جمعیت هلال احمر با برگزاری دوره‌های تخصصی، علاوه بر تقویت دانش امدادی نجاتگران و امدادگران؛ آموزش را در سطوح مختلف مردم گسترش می‌دهد.

فلاح با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی پایه جستجو و نجات در بهمن، برف سنگین و کولاک ویژه ۱۸ نفر از نجاتگران تیم‌های امداد و نجات شهر‌های کرمان، راین و ماهان بیان کرد: این دوره با هدف آشنایی نجاتگران با کلیات مبانی و مفاهیم مدیریت بحران در بهمن، برف سنگین و کولاک برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه این دوره به مدت ۴ روز برگزار شده است، تصریح کرد: نجاتگران شرکت کننده در این دوره با سرفصل‌های کمک‌های اولیه در برف و سرما، مبانی پیمایش و اصول جستجو در برف، آشنایی با انواع برف، بهمن، یخ، یخچال، شکاف یخچالی، تله برفی، خود امدادی و کمک‌های اولیه، پیمایش در برف، اصول جستجو و نجات در برف، کولاک و بهمن، تجهیزات نجات و جستجو در برف، کولاک و بهمن، طناب، گره‌ها و کارگاه ها، صعود و فرود، عبور از عرض و سایر روش‌های جستجو آشنا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به برگزاری ۲ دوره تخصصی جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل افزود: این دوره‌ها در طی مدت ۱۰ روز و با حضور ۶۰ نفر از نجاتگران از سراسر استان برگزار شده است.

او عنوان کرد: نجاتگران شرکت کننده در این دوره با سرفصل‌هایی از قبیل شرح وظایف و مسئولیت‌های نجاتگران، آمادگی و هماهنگی، مبانی و پایه‌های جستجو و نجات، مدیریت صحنه، جستجو و روش‌های دسترسی به مصدوم، تثبیت مصدوم، رها سازی و خارج کردن مصدوم، تریاژ، آشنایی با تجهیزات آمبولانس و نحوه کاربردی آن ها، آشنایی با خودرو نجات و تجهیزات آن، کاربردی کارگاه‌های نجات و خودرو‌ها با سوخت‌های مختلف برگزار شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار