محرز گفت: افراد جامعه نباید به اخبار کذب منتشر شده در فضای مجازی درباره ویروس کرونا اعتماد کنند.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مینو محرز، استاد تمام بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: افراد تحت هر شرایطی آرامش روحی خود را حفظ کنند و به مطالب کذبی که توسط افراد بیگانه در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود اعتماد نکنند؛ زیرا دامن زدن به چنین مطالبی می‌تواند وحشت مردم از این ویروس و بیماری را بیشتر کند.

او افزود: مردم دست‌های خود را طی روز چند بار بشویند و به هنگام عطسه و یا سرفه از دستمال کاغذی یک بار مصرف استفاده کنند، سپس آن را به سطل زباله منتقل کنند.

محرز با بیان اینکه با بروز علائم سرماخوردگی و یا تب لازم نیست افراد از ماسک استفاده کنند، گفت: افراد با بروز علائم سرماخوردگی و تب در منزل استراحت کنند. مراجعه مردم برای خرید ماسک به داروخانه‌ها در پی انتشار برخی اخبار کذب در فضای مجازی صحیح نیست؛ زیرا ایستادن در صف های طولانی باعث تشدید بیماری خواهد شد، همچنین برخی افراد سودجو از این فرصت استفاده کرده و قیمت ها را افزایش می‌دهند.


بیشتر بخوانید: تنها تفاوت ویروس کرونا با سرماخوردگی در سرعت شیوع آن است


استاد تمام بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: برخی از افراد و یا همکاران پزشک می‌گویند از کافور جهت پیشگیری از کرونا استفاده شود که این اصلا درست نیست. افراد همان غذای معمولی را استفاده کرده و هیچ گونه نگرانی و استرس نداشته باشید.

او گفت: اگر به این بیماری مبتلا هستید، از خانه بیرون نروید؛ زیرا این کار هم برای افراد جامعه هم خود فرد بیمار بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.