مدیر کل مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت مازندران گفت: افراد دچار علایم خفیف کرونا برای جلوگیری از انتشار این ویروس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

پارسایی مدیر کل مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:بیش از ۸۰ یا ۸۵ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا دارای علایم خفیفی می‌شوند که این افراد بی جهت به اورژانس‌ها مراجعه نکنند که موجب انتشار آلودگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به این ویروس می‌شود.

او افزود:با ازدحام این افراد، بار بیمارستانی زیاد می‌شود و کار رسیدگی به آن‌هایی که نیاز به بستری دارند بسیار سخت می‌شود.

پارسایی گفت:اگر کسی دچار علایم خفیف ویروس کرونا شد حتما در منزل بماند و باعث انتشار این بیماری در جامعه نشود.

مدیر کل مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت مازندران گفت: ترس از این بیماری بیشترین آسیب را به ما می‌زند و ما باید بپذیریم که این بیماری در حال منتقل شدن است، ولی این بیماری کشندگی بسیار کمی در افراد سالم جامعه دارد.

او با بیان اینکه درصد کشندگی این بیماری  حدود ۹ دهم درصد است که بسیار ناچبز است، افزود: افرادی که دچار بیماری قلبی هستند و سالخورده هستند بیشتر در معرض خطر هستند.

پارسایی گفت:ما باید همه با هم جلوی انتشار این بیماری را بگیریم و همه ما موظف هستیم ضمن اینکه سلامت خود را تامین بکنیم سلامت جامعه را نیز تامین کنیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.