اسماعیل غنیان بابیان اینکه تعداد افراد جویای کار در استان سمنان ۲۲ درصد کاهش‌یافته است گفت: در سال جاری هشت هزار و ۱۳۹ نفر جویای کار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۱۱ نفر جویای کار در استان وجود داشت، گفت: این آمار در سال جاری به هشت هزار و ۱۳۹ نفر رسیده است.

او به بیان اینکه آمار افراد جویای کار ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است، افزود: درمجموع ۱۷۹ هزار و ۷۱۷ نفر در بخش کارمندی و کارگری در استان سمنان مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با اشاره به اینکه تا پایان آبان ماه سال جاری تعداد کل بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ۱۶۴ هزار و ۱۰۷ نفر است، تصریح کرد: تعداد بیمه‌شدگان اجباری نیز ۱۱۸ هزار و ۱۹۰ نفر است.

غنیان با تأکید بر اینکه در سال‌های ۹۵ تا ۹۸ رشد تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان کاملاً محسوس بوده است، افزود: سه هزار و ۲۵ نفر در استان سمنان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه از ابتدا سال جاری تاکنون دو هزار و ۷۳۶ مورد دادخواست در مراجع حل اختلاف استان سمنان مطرح‌شده است، تصریح کرد: ۹۰ درصد دادخواست‌ها منجر به صدور دادنامه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۳۶۷ مورد دادنامه و در طی سال جاری تاکنون دو هزار و ۵۱۰ مورد دادنامه صادرشده است، تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز سال جاری به ترتیب ۱۰.۸، ۱۰.۵ و ۱۰.۶ بود.

غنیان با تأکید بر اینکه این آمار در استان سمنان به ترتیب ۸.۲ و ۸ و ۷.۶ است، بیان کرد: سمنان در این شاخص در مقایسه با سایر استان‌های کشور موفق به کسب رتبه چهار، پنج، سه به ترتیب در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز در جدول نرخ بیکاری کشور شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.