کارشناس مسائل غرب آسیا گفت:سهم خواهی غیر منطقی برخی فراکسیون‌ها عامل به تعویق افتادن تشکیل دولت در عراق است.

عراقسعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره تاخیر دولت عراق برای تشکیل کابینه از سوی محمد توفیق اظهار کرد: عراق دچار فقدان دولت نیست و از آنجایی که دولت عادل عبدالمهدی کماکان به کار خود ادامه می‌دهد گویا در این کشور تعجیلی بر تشکیل دولت وجود ندارند.

او ادامه داد: در مجموع به نظر می‌ رسد که زمان تشکیل دولت در عراق فرا رسیده است و طی هفته‌های آینده شاهد تعیین وضعیت کابینه  در پارلمان این  کشور خواهیم بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به دلایل  تاخیر در  تشکیل کابینه  خاطر نشان کرد: سهم خواهی غیر منطقی فراکسیون‌های کرد و سنی عراق از دولت محمد علاوی عامل به تعویق افتادن تشکیل دولت در این  کشور است.

زارعی اضافه کرد: عدم تشکیل کابینه این کشور به اختلافاتی بازمی گردد که فراکسیون کرد و سنی  با نخست وزیر عراق بر سر سهمیه این طیف‌ دارند چرا که هریک از آنها خواهان افزایش سهم در دولت هستند.


بیشتر بخوانید: اختلافات در عراق بر سر دادن رای اعتماد به کابینه نخست‌وزیر جدید بالا گرفته است


به گفته برخی منابع سیاسی عراقی، وزرای انتخابی از سوی علاوی، حاصل انتخاب خود او بوده و گروه‌های سیاسی در این امر دخالتی نداشته اند. بسیاری از گروه‌های سیاسی به رغم اینکه در انتخاب وزرا نقش نداشته اند، اما با انتخاب‌های علاوی موافقت کرده اند. اما برخی گروه‌ها هم هستند که با انتخاب وزرا مخالفت اند و اصرار می‌کنند که به کابینه وی در پارلمان رأی اعتماد نخواهند داد. در حال حاضر علاوی سعی می‌کند موافقت اغلب گروه‌ها را جلب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار