معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشاورزان برای سال زراعی ۹۹-۹۸ از بذر اصلاح شده ارقام بومی برنج استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت:کشاورزان برای افزایش کمی و کیفی تولید محصول برنج از بذر اصلاح شده ارقام بومی (طارم هاشمی و گرم طارم) و ارقام پرمحصول (شیرودی، ندا، فجر و کشوری) که در سال زراعی گذشته در این استان تولید شده، استفاده کنند.

او با بیان اینکه توزیع یکهزار و ۱۰۰ تن بذر برنج گواهی شده و ۴۵ تن بذر مادری برای کشت در سال زراعی ۹۹-۹۸ برنامه ریزی شده است، افزود: میزان بذر مورد نیاز برای استفاده در کشت مکانیزه ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم و کشت سنتی ۴۵ تا ۵۰ کیلوگرم برای هر هکتار خواهد بود.

بهادری گفت: شرکت‌های اتحادیه تعاونی روستایی و اتحادیه زراعت‌کاران، نوآوران پارس و خدمات حمایتی تولیدکننده بذر برنج در مازندران با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی، معاونت موسسه تحقیقات برنج، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و پیمانکاران، نسبت به تولید انواع بذر‌های اصلاح شده اقدام خواهند کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بهره برداران می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به تهیه حواله بذر و خرید از کارگزار توزیع کننده منطقه خود و دریافت توصیه فنی اقدام کنند از کشاورزانی که مهارت کافی در امر تولید بذر دارند خواست: به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه و پس از دریافت معرفی نامه با شرکت‌های تولیدکننده بذر قرارداد منعقد کرده و در تولید سهمیه ۳ هزار و ۳۰۰ تنی ابلاغی جهاد کشاورزی برای تولید بذر‌های اصلاح شده برنج در سال آینده مشارکت کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.