بررسی فواید مصرف غذاهای سالم برای بدن

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مواد غذایی که افراد روزانه مصرف می‌کنند باید تازه و در حد متعادل مصرف شود.

خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: افراد باید در حد تعادل مواد غذایی مصرف کنند و از همه گروه‌های غذایی باید در برنامه غذایی روزانه باشد.

او افزود: در برنامه غذایی مصرف نان، غلات و به خصوص نان‌های سبوس دار فراموش نشود، همچنین از گوشت و منابع پروتئینی که شامل انواع گوشت‌های کم چرب، گوشت سفید، تخم مرغ و حبوبات که منبعی خوبی برای تامین پروتئین هستند، حتما استفاده شود.

رحمانی بیان کرد: افراد مصرف ماهی به خصوص ماهی‌های چرب را فراموش نکنند زیرا ماهی‌ها منبع غنی از امگا ۳ هستند که این خود دارای اسید‌های چرب است؛ که برای بدن بسیار مفید است. اگر افراد نمی‌توانند از ماهی استفاده کنند؛ سعی کنند قرص امگا ۳ را جایگزین کنند تا از خواص آن بهره‌مند شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد مصرف سبزیجات و میوه‌ها را از یاد نبرند زیرا این گروه بیشترین ویتامین‌های بدن را تامین می‌کنند. همچنین فیبر بدن نیز با مصرف این گروه تامین شده که به بهبود و کارکرد دستگاه گوارش کمک فراوانی می‌کند.

او ادامه داد: آنتی اکسیدان‌های موجود در سبزی و میوه‌، مفید‌ترین عوامل در تقویت سیستم ایمنی بدن است و باعث کاهش استرس و  پیشگیری از بیماری‌های مزمن می‌شود.


بیشتر بخوانید: معجزه ریواس برای لاغری


او با تاکید بر این که میوه‌ها و سبزیجات هر چه قدر رنگی‌تر باشند خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارند، گفت: افراد برای مصرف میوه‌ها پوست آن‌ها را جدا و سپس میل کنند، زیرا اگر با پوست مصرف شود احتمال خطر مسمومیت بیشتر می‌شود.

مواد غذایی سالم را مصرف کنید!

او ادامه داد: در مصرف سبزیجات هم دقت داشته باشید و چند بار به صورت متوالی آن‌ها را بشویید همچنین در خرید آن‌ها هم دقت لازم را داشته باشند و از محل‌های بهداشتی تهیه کنند.

رحمانی در پایان گفت: با پختن و یا بخار پز کردن سبزیجات می‌توانید باعث جذب بالای آنتی اکسیدان در بدن خود شوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار