استاندار گفت: خراسان جنوبی تاکنون از استان‌های پاک از بیماری کرونا بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، با بیان اینکه تاکنون در استان فرد مبتلا به بیماری کرونا مشاهده نشده است گفت: هم اکنون تمامی مرز‌های استان با کشور افغانستان و استان‌های هم جوار رصد می‌شود و اکیپ‌های بهداشتی و درمانی هم در بازارچه مرزی ماهیرود مستقر است.

او در خصوص کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده هم افزود: این کمبود‌ها در اسرع وقت جبران و با متخلفانی که اقدام به گران فروشی این اجناس کنند به صورت جدی برخورد می‌شود.

استاندار از اختصاص اعتبار برای تامین ایزوله‌های تنفسی، دستگاه‌های تهویه فشار منفی و تجهیزات آزمایشگاهی بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: این تجهیزات هم هر چه سریع‌تر تامین خواهد شد.

معتمدیان همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست تعطیلی هر ارگان با هماهنگی استانداری باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم از راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در مرکز استان خبر داد و گفت: این آزمایشگاه کمک می‌کند که بیماری ظرف ۳ تا ۴ ساعت تشخیص داده شود.

دهقانی افزود: بیماری کرونا در ۸۵ درصد افراد علائم خفیف مثل سرماخوردگی دارد، در ۱۰ درصد عفونت ریه ایجاد می‌کند و تنها ۵ درصد نیاز به بستری در بیمارستان‌ها دارند.

او از مردم خواست از حضور در همایش ها، کارگاه‌های آموزشی، رویداد‌های ورزشی، اردو‌ها و ماموریت‌های غیر ضروری بپرهیزند و در محیط‌های شلوغ مثل ایستگاه‌های اتوبوس، مراکز مسافربری، فرودگاه ها، هتل ها، مراکز تفریحی موارد بهداشتی را رعایت کنند.

همچنین در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی اقداماتی که در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان انجام داده اند را گزارش دادند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.