آماده باش تمام فرمانداری‌ها برای مدیریت سیلاب احتمالی

مدیر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از آماده باش تمام فرمانداری‌ها و تدابیر لازم در مدیریت سیلاب و تشکیل ستاد بحران شهرستان‌ها خبر داد.

 سیلاب احتمالیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بالایی مدیر مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از آماده باش تمام فرمانداری‌ها و تدابیر لازم در مدیریت سیلاب و تشکیل ستاد بحران شهرستان‌ها خبر داد و گفت: هفدهمین جلسه ستاد بحران استان پیرو اخطاریه هواشناسی مبنی بر بارش ۱۰۰ تا ۱۳۵ میلی متری باران در ۲۴ ساعت آینده با تکیه بر مدیریت مشارکت محور و مردمی سیل تشکیل شد.

او بیان کرد: تمام شهرداری‌ها در آماده باش هستند و تدابیر لازم در مدیریت آب‌های سطحی، تسهیل در عبور روان آب‌ها و اخطار به خانوار‌های مستقر در حریم و بستر رودخانه‌ها صورت گیرد.

بالایی گفت:  تمام دستگاه‌های خدمات رسان شامل آب، برق، گاز و ارتباطات و اتخاذ تصمیمات لازم در نگهداری و حفاظت از خطوط برای جلوگیری از هرگونه قطعی خدمات نیز آماده باش  هستند.

اوگفت: هلال احمر برای امداد رسانی، اسکان احتمالی اضطراری در فضای سرپوشیده و تامین بسته‌های غذایی مورد نیاز تدابیر لازم  را در نظر بگیرد.

بالایی بیان کرد: صدور اخطاریه به دهیاری‌ها برای واحد‌های مسکونی روستایی مستقر در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و توصیه و اخطار به دامداران و عشایر جهت عدم اسکان، تردد در مسیر رودخانه‌ها توسط جهاد کشاورزی نیز انجام شده است.

او با تاکید جدی بر مدیریت مردم محور برای جلب مشارکت یکایک شهروندان گفت: شهروندان برای رفع و کاهش خطر محل سکونت و اسباب و اثاثیه زندگی و عدم تردد در مسیر، حریم و بستر رودخانه‌ها و توجه جدی به توصیه و اخطاریه‌های صادره  با مسئولان همکاری  لازم را داشته باشند.

بالایی گفت:تیم زمستانی در خدمات امدادی، پزشکی و اسکان و ممانعت از مسدود شدن راه‌ها توسط دستگاه‌های عضو آمادگی دارند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.