رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنکابن، گفت: ۳۵ واحد بوم گردی برای استقبال از مهمانان نوروزی امسال در این شهرستان آماده است.

سعید بهادری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تنکابن  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به آمادگی مراکز اقامتی تنکابن برای استقبال از مهمانان نوروزی در ایام عید گفت: در شهرستان تنکابن با تلاش همکاران مجموعه میراث فرهنگی توانستیم ۳۵ واحد بوم گردی را دارای پروانه کنیم تا در ایام عید پذیرای مسافران نوروزی باشد.

او با اشاره به اینکه موافقت اصولی برای ۱۰ واحد بوم گردی را امسال دریافت کردیم،افزود: تنکابن از لحاظ احداث واحد‌های بوم گردی رتبه نخست در مازندران را دارد و از این حیث در طول سال مقصد خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی است.

بهادری گفت:مسافران می‌توانند در این واحد‌ها از انواع غذا‌های محلی و سنتی در مکان‌هایی کاملا بومی با سنن و آداب مازندران بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه شروع طرح یک روستا یک محصول را در این شهرستان در حال اجرا داریم، افزود: با همکاری صندوق کار آفرین امید روستای بالابند را به عنوان روستای هدف قرار دادیم تا محصول این روستا به عنوان بومگردی معرفی شود.

بهادری گفت: گردشگردی و خدمات از اولویت‌های کاری ما محسوب می‌شود چراکه مازندران به دلیل وجود ظرفیت‌های بوم گردی بخصوص درحوزه روستایی می‌تواند در رونق اقتصادی مردم و اشتغالزایی موثر باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تنکابن افزود: بوم گردی فقط ساخت یک خانه روستایی نیست بلکه باید در کنار واحد‌های بوم گردی، جشنواره‌ها، بازی‌ها و گویش محلی، غذا‌های محلی و آداب و رسوم منطقه نیز عرضه شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.