مدرس خیابانی گفت: ذخایر کالا‌های بهداشتی ما کافیست، ولی مردم نباید برای خرید آن‌ها هجوم ببرند.

مدرس خیابانیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر در امور بازرگانی در نشست خبری که امروز برگزار شد اظهار کرد: تامین بازار امسال عملکرد خوبی از خود نشان داده و توانسته از اتفاقاتی مثل بنزین، کرونا و نوسانات ارزی عبور کند اما این فرایند زمانی تکمیل می‌شود که نظارت و کنترل کافی بر بازار وجود داشته باشد.

او با اشاره وضعیت مناسب تولید و و برنامه ریزی‌های مناسب انجام شده گفت: دپوی کالاهای اساسی در بنادر شمالی و جنوبی نشانگر این است که مشکلی در تامین کالا‌های اساسی وجود ندارد.

مدرس خیابانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش تقاضای پایان سال تصریح کرد: مجموع کالاهایی که برای نمایشگاه‌های بهاره در نظر گرفته بودیم که برگزاری آن‌ها با دستور وزارت بهداشت کنسل شد؛ این کالاها به شبکه‌های توزیع، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تر باز تزریق می‌شود.

قائم مقان وزیر در امور بازرگانی تصریح کرد: هیچ گاه ویروسی با وجهه سیاسی همراه نبوده است اما یک مقام آمریکایی اعلام کرده است که ما با رشد این ویروس به دنبال کنترل و توقف اقتصاد چین هستیم و شاید برای ایران هم به همین صورت باشد.

او گفت: بخشی از نگرانی مردم برای مدیریت برای ویروس کرونا طبیعی و قابل درک است اما فشار فضای مجازی و رسانه‌های خارجی بر این ماجرا دامن می زند. ذخایر کالاهای بهداشتی ما کافیست ولی مردم نباید برای خرید ان‌ها هجوم ببرند؛ این مواد تاریخ استفاده محدودی داشته و خرید بیش از نیاز فقط مشکل برای سایرین ایجاد می‌کند.

مدرس خیابانی بیان کرد: کالاها بدون محدودیت تزریق می‌شوند و ذخیره‌ای بیش از نیاز کشور داریم؛ دخایر استراتژیک ما بیش از دو برابر نیاز کشور است. برنامه‌های تنطیم بازاری هم از دی ماه کلید خورده و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

قائم مقام وزیر در امور بازرگانی تصریح کرد: استان‌ها باید روی مراکز نگه‌داری کالا تمرکز و به تخلفاتی مثل احتکار و امتنان از عرصه رسیدگی کنند. تمام انبار‌های بزرگ کشور رصد می‌شود؛ لیست کالاهایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند هم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار