هرسرماخوردگی ویروس کرونا نیست و نیازی به بستری شدن ندارد.

عباس بدخشان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هر سرماخوردگی، ویروس کرونا نیست و نیازی به بستری شدن ندارد. بهتر است در منزل بمانید و از خود مراقبت کنید. با تماس تلفنی با شماره ۱۹۰ می‌توانید سوالات خود را از همکاران متخصص ما بپرسید و با راهنمایی‌های انجام شده و توصیه‌های پزشک معالج، در منزل تحت درمان و بهبودی کامل قرار بگیرند.

او در خصوص بیماری‌های ویروسی بیان کرد: بیماری‌های ویروسی، بیماری‌های خود محدود شونده‌ای هستند که درمان‌هایی مانند آنتی بیوتیک‌ها را ندارند و نیاز به درمان و مراقبت‌های حمایتی دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح کرد: در حوزه درمان بستری استان آماده هستیم که برای موارد شدید با توجه به ماهیت تهاجمی این ویروس اگر موارد معدودی پیدا شد که نیاز شد خدمات ویژه‌ای ارائه دهیم، فضای کافی داشته باشیم. 

بدخشان درباره دیگر اقدامات مربوط به این زمینه گفت: یکی از کار‌های ما راه اندازی کلینیک‌های تب است که برای بیماران سرپایی هم فکری کرده باشیم که با بیماران دیگر به صورت مختلط مراجعه نکنند و بیماران به صورت جداگانه مداوا شوند که تعیین تکلیف برای بازگشت به خانه و یا مراجعه به مراکز درمانی صورت بگیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار