مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران نسبت به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داد.

مدیرکل اداره ورزش تهران: باشگاه‌های دولتی را تعطیل کردیمبا توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم اقدامات پیشگیرانه، همچنان بعضی از سالن‌های بدن سازی و ورزشکاران رزمی به تمرینات خود در محیط باشگاه‌ها ادامه می‌دهند.

رضا گل محمدی، مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این موضوع گفت: طی بخشنامه‌ای تمامی باشگاه‌های ورزشی که مالکیت آنها متعلق به اداره کل ورزش است، باید از امروز تعطیل شوند. این تعطیلی برای آمادگی باشگاه‌ها از نظر انجام اقدامات ضدعفونی و بهداشتی است.

گل محمدی افزود: درباره مکان‌های خصوصی در بخشنامه ذکر کردیم که مردم سعی در رعایت و انجام اقدامات لازم داشته باشند. البته ترجیح ما این است که فعلا برای مدتی از این باشگاه‌ها استفاده نکنند.

گل محمدی درباره علت تعطیل نشدن باشگاه‌های خصوصی تصریح کرد: درباره موضوع تعطیلی این گونه باشگاه‌ها که مالکیت خصوصی دارند، با توجه به بخشنامه دولت، حتما باید وزارت بهداشت تصمیم گیری کند. وزارت بهداشت باید اعلام کند که کلیه قهوه خانه‌ها، باشگاه‌های خصوصی و از این دست اماکن تعطیل شوند. ما در تهران حدود ۴۳۰۰ باشگاه داریم. به عنوان مدیرکل اداره ورزش نمی‌توانم تمام ۴۳۰۰ باشگاه را تعطیل کنم، لازم است یک نهاد ملی با سطح بالاتر این موضوع را ابلاغ کند. من به شکل موردی قدرت تعطیلی این گونه باشگاه‌ها را دارم، اما اختیار تعطیل کردن املاک و اموالی که زیر نظر من نیست را ندارم. دولت می‌تواند باشگاه‌های خود را تعطیل کند و این کار را انجام داده است.

گل محمدی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بخشنامه شده ، هرگونه تعطیلی و تصمیم گیری در این باره به عهده وزارت بهداشت است. این سوال را باید از مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران یا شهید بهشتی پرسید که با توجه به مسئولیت خود در این زمینه، چه اقدامی برای مکان‌هایی مانند باشگاه‌های خصوصی انجام داده اند؟

گل محمدی اضافه کرد: ابلاغ کرده ایم که کلیه مسئولان ذی ربط، مانند مسئولان تربیت بدنی شهرستان‌ها و مدیران باشگاه‌های دولتی، موظف هستند باشگاه را برای مقابله با کرونا ویروس تجهیز کنند. سرویس‌های بهداشتی را گندزدایی و ضدعفونی کنند و وسائل ضدعفونی را در باشگاه فراهم کنند. اگر باشگاهی نتوانست تمهیدات بهداشتی را فراهم کند، ممکن است این تعطیلی تا 10 روز یا یک ماه هم ادامه داشته باشد.

گل محمدی درباره انجام تست غربالگری کرونا ویروس برای ورزشکاران حرفه‌ای گفت: برنامه‌ای برای غربالگری ورزشکاران نداریم، فقط فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران هر روز اطلاعیه‌هایی را صادر می‌کند و ملاک ما همان اطلاعیه‌ها است.

او تصریح کرد: در استانداری با مسئولان بهداشت جلسه برگزار کردیم و اطلاع رسانی صورت گرفته است. استاندار به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران استان، اعلام کرد با هماهنگی‌هایی که با هیئت دولت و وزارت کشور صورت گرفته است، این گونه تمهیدات باید تنها توسط وزرات بهداشت ابلاغ شود.

گل محمدی عموم مردم را به همکاری برای غلبه بر شیوع کرونا ویروس دعوت کرد و گفت: همه باید کمک کنیم و دست در دست هم گردش ویروس کرونا در سطح جامعه را پایین بیاوریم و روند شیوع آن را کند کنیم. یکی از راه‌های این امر حضور نداشتن در اماکن عمومی است. خیلی به همکاری مردم عزیز نیاز داریم.


بیشتر بخوانید : خلیلیان: مسابقات فوتبال را نمی‌توان تعطیل کرد/ اردو‌های المپیک و پارالمپیک با رعایت کلیه استاندارد‌های بهداشتی ادامه خواهد یافت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار