رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: واکسیناسیون دام‌های سنگین با هدف پیشگیری و مبارزه با بیماری تب برفکی در شهرستان فهرج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،   مهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام سنگین شهرستان فهرج تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان و اداره کل دامپزشکی استان آغاز شد.

او افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است و دارای علائمی همچون زخم دهانی، ریزش بزاق، تب، بی اشتهایی، کاهش تولید شیر، لنگش، تلفات در حیوانات جوان و ... است.

بماندشتی گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش انتقال و انتشار این بیماری انتقال به روش مستقیم یعنی تماس دام آلوده با دام حساس است و از جمله مهم‌ترین بیماری‌های مسری گاو‌ها است که موجب خسارت اقتصادی قابل توجهی می‌شود.

او افزود: اگرچه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، اما باید توجه داشت که صرفا نمی‌توان به صورت صد در صد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار موثر است.

بماندشتی بیان داشت: دامداران برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری ها، باید همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی جهت انجام عملیات مایه کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دامپزشکی ، تب برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار