معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس گفت: طرح همیار مشاور در ۶۰۶ مدرسه و با حضور بیش از ۴ هزار دانش آموز دختر و پسر در سراسر استان فارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد:  طرح همیار مشاور در ۳۲ منطقه استان و با همکاری بیش از ۶۰۰ نفر از مشاوران مدارس و ۴ هزار و ۲۵۰ دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه اجرا می‌شود.

او، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت و استعداد‌های دانش آموزان را عامل بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای بهداشت و سلامت روان نوجوانان دانست و رازداری، صبوری، مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس را از ویژگی‌های اصلی همیاران مشاور عنوان کرد.

طیبه رحیمی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به روند انتخاب دانش آموزان برای حضور در این طرح، ادامه داد: علاوه بر اجرای آزمون سلامت عمومی (GHQ) و نظر خواهی از دبیران آموزشگاه، برای انتخاب دانش آموزان مخاطب این طرح نسبت به گروه سنجی دانش آموزانی که در مدارس محل تحصیل خود دارای مقبولیت بیشتری در بین همسالان خود هستند و در برقراری ارتباط موثر توانمند و عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به سایر دانش آموزان دارند نیز اقدام می‌شود.

او، افزود: همیار مشاور یک طرح آموزشی، عملی است که با هدف توانمند سازی دانش آموزان برای مشارکت در گسترش خدمات مشاوره‌ای در مدارس و ایجاد زمینه رشد، سازگاری و سهیم شدن دانش آموزان در تجارب یکدیگر برای مقابله با مشکلات را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار