رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس گفت: برخی از ایرلاین‌ها بخشنامه سازمان هواپیمایی مبنی بر اخذ وجه کنسلی را اجرا نمی‌کنند و دفاتر خدمات مسافرتی بین مسافر و آن‌ها مانده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود فخری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با اشاره به اینکه پول مسافر در جیب آژانس‌ها نیست، بیان کرد: از محل فروش بلیت، سود اندکی وارد دفاتر خدمات گردشگری و خدمات مسافرتی می‌شود.

او، با اشاره به بخشنامه جدید سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر دریافت نکردن وجه بابت لغو سفر‌های هوایی و ریلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: اولین لطمه‌ای که به کشور‌ها به دلیل بروز حوادث و بیماری‌هایی، چون کرونا وارد می‌شود، صنعت گردشگری است.

فخری ادامه داد: شهروندان ایرانی به دلیل شیوع این ویروس به وحشت افتاده و سفر‌های نوروزی و پیش از آن را لغو کرده‌اند و امروز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ما تنها در آژانس‌های خود نشسته و پاسخگوی مسافران شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس افزود: بخشی از پول مسافر در اختیار هتل، بخشی شرکت‌های هواپیمایی و بخشی هم در مسیر ارائه خدمات به آن‌ها مانند ترانسفر قرار دارد.

او، با بیان اینکه مسافران برای دریافت وجه پرداختی خود صبر و تحمل ندارند، اضافه کرد: تدابیری در ایرلاین‌ها برای برگشت و پرداخت لحظه‌ای پول به مسافر وجود ندارد و دفاتر خدمات مسافرتی بین مسافر و شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها مانده‌اند.

فخری اظهار کرد: تکلیف مان را نمی‌دانیم و معلوم نیست چه راهکاری قرار است در دستور کار به ویژه برای مسافرانی که تور خارجی داشته‌اند، قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با تاکید بر اینکه آیا اجرای این بخشنامه تنها متوجه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است؟ گفت: اگر حکم حکومتی است که باید در شرکت‌های خدمات مسافرتی ریلی هم اجرا شود و اگر هم قرار است نظر قطار و ایرلاین‌ها ارجح باشد، تنها آژانس‌ها هستند که لطمه می‌بینند.

او با تاکید بر اینکه دفاتر خدمات گردشگری حقوق پرسنل را از کجا بیاورند؟ بیان کرد: یک ستاد بحران تشکیل و بحران را از سر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رفع کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار