آمریکا به بهانه نقض تحریم‌های ضدایرانی و حمایت از برنامه موشکی ایران، ۱۳ فرد و نهاد در روسیه، چین، عراق و ترکیه را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

تحریم ۱۳ فرد و نهاد به بهانه حمایت از ایران از سوی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «مایک پمپئو» اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌هایی را علیه ۱۳ فرد و نهاد در چین، روسیه، عراق و ترکیه به بهانه نقض تحریم‌های ایران و کره شمالی اعمال کرده است.

پمپئو مدعی است که این تحریم‌ها بر اساس «قانون منع اشاعه ایران، سوریه و کره شمالی» اعمال شده است.

بر اساس گزارش پمپئو، ۵ فرد و نهاد در چین و ترکیه به دلیل حمایت از برنامه موشکی ایران در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

پمپئو در بیانیه خود نام ۳ شرکت و یک فرد در چین و یک شرکت مستقر در ترکیه را به عنوان حامیان برنامه موشکی ایران بیان کرده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: تحریم این اشخاص و نهاد‌ها در راستای تلاش‌های ما در استفاده از تدابیر موجود برای کند کردن برنامه موشکی ایران است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز روز  پنجشنبه گذشته تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد که بر اساس آن آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله «محمد یزدی» از فق‌های شورای نگهبان، «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان، «سیامک ره‌پیک» و «محمدحسن صادقی مقدم» دو عضو حقوقدان شورای نگهبان، در لیست تحریمی آمریکا قرار گرفتند.

در ماه مه (اردیبهشت) ۲۰۱۸، آمریکا خروج یک‌جانبه از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرد. دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام تاکنون تحریم‌های گوناگونی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده و حتی اتباع و شرکت‌های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
برن بمیرن آمریکاییها.تا می تونن تحریم کنند تا ابا اجدادشان بیایند جلوی چشمای کورشون ک نمیتونن واقعیت رو ببینند
آخرین اخبار