رئیس انجمن علمی سالمندان ایران گفت: میزان مرگ و میر ویروس کرونا کمتر از تصور مردم است، معمولا بیشتر بیماران بهبود پیدا می کنند.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد دلبری رئیس انجمن علمی سالمندان ایران و مهرناز اسدی فوق تخصص ریه امشب ۶ اسفند ماه با حضور در برنامه تیتر امشب به بررسی بایدها و نبایدهای مقابله با ویروس کرونا پرداختند.

مهرناز اسدی فوق تخصص ریه با اشاره به اینکه امروزه مردم نگرانی های زیادی در خصوص ویروس کرونا دارند، گفت: متاسفانه تعداد مراجعان به بیمارستان‌ها ، مطب ها و کلینیک ها زیاد شده است و مطابق پروتکل هایی که وجود دارد بیماران بدحال را در بخش‌های مخصوص کرونا بستری می کنیم البته تعداد زیادی از مراجعه کنندگان که حال عمومی بدی ندارند توصیه به ماندن در خانه می کنیم.

اسدی بیان کرد: بیمارانی که عفونت حاد تنفسی دارند امکان سرایت ویروس از آنها بیشتر است  و آنها را در آی سی یو با رعایت نکات بهداشتی ویزیت می‌کنیم و به آنها دل داری و روحیه می‌دهیم.

او با بیان اینکه بنده و همکارانم با قطرات تنفسی خطرناک مواجه هستیم اما نگرانی نداریم، گفت : نیاز به نگرانی نیست و در مواقع لازم از ماسک و دستکش استفاده می کنیم و ضرورتی نمی‌بینیم که مدام از ماسک و دستکش استفاده کنیم.

این فوق تخصص ریه تصریح کرد: با اینکه در آی سی یو کار می کنیم و با بیماران بد حال مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط هستیم، با رعایت بهداشت فردی نگران نیستیم لذا میزان مرگ و میر ویروس کرونا کمتر از تصور مردم است، معمولا بیشتر بیماران بهبود پیدا می کنند.

اسدی گفت:  از اول اسفند تا امروز در بیمارستان امام خمینی فقط 2 تن جان باختند، یک مورد نارسایی کلیه و دیگری سن بالای ۸۰ سال داشت که درگیر بیماری قلبی بود .

او افزود: انتشار خبر های منفی سبب ترس و اضطراب مردم شده است،

این فوق تخصص ریه درباره بهبود یافتگان گفت: ما مطمئن نیستیم که مبتلایان به ویروس کرونا ایمنی ۱۰۰ درصد پیدا می کنند به همین دلیل این عده باید همواره مراقب سلامتی خود باشند زیرا ممکن است مجددا به این ویروس مبتلا شوند لذا رعایت نکات بهداشتی همچون شستن دستان با آب و صابون، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر موارد بهداشتی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه ما در بیمارستان امام خمینی قرنطینه نداریم، گفت : ما در این بیمارستان پذیرای بیمارانی هستیم که گرفتاری حاد تنفسی دارند لذا به آنها کمک می‌کنیم تا از این گرفتاری عبور کنند و در نهایت با دادن توصیه های لازم آنها را ترخیص می کنیم.

دلبری رئیس انجمن علمی سالمندان ایران با بیان اینکه مبنای سالمندی عملکرد و سلامت فرد است نه سن شناسنامه ای، بیان کرد: به جای پیگیری اخبار نادرست در فضای مجازی، سعی کنیم با رعایت بهداشت فردی مبتلا به بیماری کرونا نشویم.

او با اشاره به اینکه سالمندی در دنیا تعاریف متفاوتی دارد، گفت: سازمان بهداشت جهانی برای کشور ما سن سالمندی را ۶۰ سال در نظر گرفته و برای ما سلامت جسمی، روانی و اجتماعی مهم است و خیلی نباید مقید به سن شناسنامه بود، سالمندی الزاماً دوره بدی نیست بلکه یک موفقیت است.

دلبری با اشاره به اینکه نگاه ما باید به این اقشار متفاوت باشد، ادامه داد: نباید غصه سالمندی را بخوریم ،فردی که به ۸۰ سال سن رسیده است سالم‌تر از فردی بوده که در سن ۵۰ سالگی فوت کرده است.

رئیس انجمن علمی سالمندان ایران با اشاره به اینکه تنها راه درمان این بیماری پیشگیری و جلوگیری از سرایت آن است، اظهار کرد: سالمندان با توجه به بیماری‌های زمینه‌ای که دارند متاسفانه امکان سرایت بیماری به آنها بیشتر است، متاسفانه درمان قطعی برای این ویروس وجود ندارد و یک سال و نیم طول می‌کشد تا واکسن آن کشف شود ، سالمندان سیستم ایمنی ضعیفی دارند و احتمال ابتلا به بیماری در آن ها بیشتر است.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا نسبت به آنفولانزا خطر کمتری دارد اما در کرونا میزان سرایت بیشتر است، گفت : کسانی که تاکنون به دلیل ویروس کرونا فوت شده‌اند متاسفانه دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن بودند ،در شرایط کنونی شاهد استرس و اضطراب در سطح جامعه هستیم ، متاسفانه اخبار ناصحیح در فضای مجازی منتشر می شود بهتر است مردم از مراجع رسمی همچون صدا و سیما ، رادیو و تلویزیون در این خصوص کسب اطلاع کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
ايشون مثل اينكه خبر نداره اگه همه گيري بشه دو درصد جمعيت مملكت كه از بين ميرن ميشه چند ميليون نفر
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۱۵:۳۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
دو درصد 80 میلیون میشه 1.6 میلیون که اکثرا پیر بودن و اگر با کورونا نمیرن با علل دیگه میگیرن در ضمن ایشون پزشک فوق تخصص ریه هستن قطعا بهتر از تو میفهمه
آخرین اخبار