مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند قطب تولید پرورش ماهیان سردابی قزل آلا است که در سیلاب اخیر بین ۹۰ تا ۱۰۰درصد خسارت دیده اند.

سیلاب ۳۰۰ میلیارد تومان به مزارع پرورش ماهی نهاوند خسارت وارد کردعلی کمالی نژاد رئیس جهاد کشاورزی نهاوند، در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،افزود: شهرستان نهاوند قطب تولید پرورش ماهیان سردابی قزل آلا است که در سیلاب اخیر بین ۹۰ تا ۱۰۰درصد خسارت دیده اند.

او ادامه داد: در شهرستان نهاوند بیش از ۸۲ مزرعه پرورش ماهی داریم که ۵۲ مزرعه آن فعال هستند و آماده عرضه ماهی شب عید مردم بودند که سیلاب همه آن‌ها را به کلی ویران کرد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: گزارش اولیه و تقریبی کارشناسان این اداره نشان داده در پی بارش باران سیل آسا در ۲۴ ساعت اخیر  بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان  به مزارع پرورش ماهی و بخش زراعت شهرستان نهاوند خسارت وارد شده است.

کمالی نژاد بیان کرد: در بخش زراعت و زمین‌های کشاورزی هم خسارت فراوانی وجود دارد اما  تا فرونشست کامل آب میزان آن مشخص نخواهد شد .

او اضافه کرد: در بخش دامداری سبک و سنگین صنعتی و سنتی و مرغداری‌ها نیز خسارت زیاد است و بلا فاصله کارشناسان به مناطق سیل زده اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.