مدیرگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه حداکثر زمان استفاده از ماسک ساده دو ساعت است، گفت: بهترین راه مقابله با انتشار ویروس کرونا حاضر نشدن در تجمعات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مریم پورآدینه مدیرگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با بیان اینکه این بیماری همچون سایر بیماری‌های ویروسی می‌تواند علائم خفیف و شدید داشته باشد، افزود: کرونا ویروس برای افراد دیابتی، سرطانی، سالمندان، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند پرخطر و برای این گروه علائم شدید بیماری نمایان می‌شود.

پورآدینه افزود: برای جلوگیری از شیوع این بیماری افراد از حضور در تجمعات، مهمانی ها، سالن ها، سینما، مدارس، دانشگاه‌ها خودداری کنند، همچنین در صورت استفاده از اتوبوس‌ها نیاز است که بهداشت فردی به صورت کامل رعایت شود.

تب شدید، تنگی نفس شدید، سرفه، نارسایی قلبی، بی حالی، سرفه، علائم گوارشی، دل درد، حالت تهوع از علائم شایع این بیماری است که در صورت مواجه با آن‌ها سریعا به پزشک مراجعه شود.

علائم این بیماری بین یک تا ۱۴ روز بعد از ورود ویروس به بدن ظاهر می‌شود که لازم به توجه است که در صورت تب شدید بالای ۳۸ درجه مراجعه به پزشک ضروری است.

پرهیز از استفاده وسایل مشترک، پرهیز از سفر‌های غیرضرور همچنین مصرف مایعات و غذا‌های مقوی و استراحت، از دیگر توصیه‌ها به شهروندان است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.