سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از تشکیل ۶۶ شرکت تعاونی در ۱۱ ماهه سال ۹۸ خبر داد.

 اشرفی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۸ تعداد ۶۶ شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی تشکیل شده است.

او افزود: در مجموع تعاونی‌های تشکیل شده از ابتدای سال، تعداد ۲ هزار و۸۵۱ نفر عضویت دارند که از این محل تعداد هزار و ۱۸۶ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

اشرفی ادامه داد: سرمایه اولیه تعاونی‌های تشکیل شده در ۱۱ ماهه سال بیش از ۲۷ میلیارد ۴۰۰ میلیون ریال است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: شهرستان‌های بیرجند با فعالیت ۱۶۹ تعاونی و درمیان با فعالیت ۲۹ تعاونی، آمار بیشترین و کمترین تعداد تعاونی فعال را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

او ضمن تاکید بر اهتمام همه شهرستان‌ها بر تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستانی گفت: شرکت تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها به منظور رشد و توسعه و آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها با مشارکت و عضویت نیم درصد از جمعیت و با هدایت منابع خرد و سرگردان در دست مردم به سوی تولید و اهداف اقتصادی در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

اشرفی افزود: در حال حاضر در شهرستان‌های خوسف، نهبندان، قاین و زیرکوه شرکت تعاونی توسعه و عمران تشکیل شده و در حال فعالیت می‌باشد و همچنین شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان فردوس اولین مجمع عمومی آن برگزار و در حال انجام مقدمات ثبتی برای فعالیت است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: استان خراسان جنوبی دارای ۸۹۶ شرکت تعاونی فعال با عضویت ۷۶۸هزار و ۷۲۵ نفر عضو عادی می‌باشد.

او گفت: مجموع سرمایه این تعاونی‌ها ۳۸۶ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال می‌باشد. ایجاد ۹۱۸۱ فرصت اشتغالزایی در استان نتیجه فعالیت ۸۹۶ تعاونی در استان است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.