با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، فاز اول طرح توسعه و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر، افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسم افتتاح فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر،  که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی و سایر مسئولین کشوری و استانی برگزارشد، گفت: حفظ و توسعه محیط زیست از اولویت‌های اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بوده و به منظور پایداری محیط زیست در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، برنامه‌های زیست محیطی طبق برنامه ریزی صورت گرفته و ضروریات هر شهرک و ناحیه صنعتی انجام می‌شود.
 
افتتاح فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر

او با اشاره به اینکه ۷۰ درصد واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور تحت پوشش تصفیه خانه هستند، ادامه داد: تعداد واحد‌های صنعتی متصل به شبکه فاضلاب افزون بر ۲۹ هزار واحد است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به تصفیه خانه‌های در حال بهره برداری گفت: تعداد ۲۳۴ مدول در ۲۰۴ شهرک و ناحیه صنعتی تصفیه فاضلاب را به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند و ۱۸۵ تصفیه خانه در حال بهره برداری است.

صالحی نیا افزود: با برنامه‌های عملیاتی که در حوزه زیرساخت‌ها برای کلیه شرکت‌های استانی در کشور صورت گرفته مطالعات،  آماده سازی و اجرای پروژه‌های تصفیه خانه‌ها از جمله طراحی، ساخت و نظارت آن توسط متخصصین داخلی و مطابق با استاندارد‌ها و پیشرفته‌ترین تجهیزات در دستور کار بوده،  زیرا معتقد هستیم توسعه صنعت با رعایت مسائل زیست محیطی امکان پذیر است.

مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، گفت: هم اکنون ۷۶ درصد از واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی تحت پوشش تصفیه فاضلاب بوده که با ۸ تصفیه خانه فعال و با ظرفیت تصفیه ۱۴ هزار مترمکعب در شبانه روز،  فاضلاب واحد‌های صنعتی را تصفیه می‌کنند.

او با اشاره به واحد‌های صنعتی مستقر در چرمشهر و همکاری خوبی که آن‌ها برای اجرای سیستم پیش تصفیه دارند، تصریح کرد: بیشتر واحد‌ها اقدامات مختلفی از جمله کنترل نمک از مبداء، جداسازی پساب کروم و خط لایمینگ و در مجموع کاهش میزان آلایندگی را در دست انجام دارند و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: یکی از اولویت‌های مهم ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مسئله محیط زیست بوده و  برای صیانت از آن، همواره تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

 شهرک صنعتی چرمشهر در کیلومتر ۳۵ جاده مشهد به سرخس واقع شد و ۱۵۳ هکتار وسعت داردکه فعالیت این شهرک صنعتی با ۶۳ واحد صنعتی و سرمایه گذاری یک  هزار و ۴۶ میلیارد ریال برای دو هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

 این تصفیه خانه با ظرفیت ۳۰۰۰ هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در روز و در فاز اول با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد ساخته شد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.