رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: خود مراقبتی دشمن کرونا است.

خود مراقبتی دشمن کرونانظری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: در حال حاضر ویروس کرونا درسطح جامع هستو بهترین راه خود مراقبتی مردم است.

نظری افزود: رعایت نکات ایمنی، پرهیز از حضور در مجامع عمومی، شستن مرتب دست‌ها، رعایت بهداشت فردی از سوی افرادی که سرما می‌خورند ز جمله موارد خود مراقبتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس هستند.

او اضافه کرد: از مردم خواهش دارم با رعایت همین دستورات ساده مسئولان را یاری کنند و در خیابان‌ها محل‌های عمومی حضور پیدا نکنند، چون ممکن با افراد بیشتر تماس بگیرید و احتمال دارد درمیان هزاران ویروسی که وجو دارد یکی از این ویروس‌ها کرونا باشد.


او با بیان اینکه این ویروس کشنده نیست و حتی در حد بیماری آنفولانزا بسیار کمتر از آن میتواندخدای نکرده باعث مرگ و میر افراد شود اضافه کرد: واقعاً بهترین کار همین است و آمار کمکی به مردم نخواهد کرد و موجب نگرانی بیشتر آن‌ها می‌شود و ما نباید دنبال این باشیم که الان آمار چقدر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: در جهت جلوگیری از ابتلا مردم به کرونا ویروس اقدامات بسیار خوبی هم در سطح شهرستان اراک و شهر‌های حومه انجام شده است.

او ادامه داد: توصیه به استفاده از ماسک در جمعیت عمومی چه از سوی سازمان بهداشت جهانی چه از سوی وزارت بهداشت و چه از سوی ما قابل قبول نیست و فقط افراد بیمار باید از ماسک استفاده کنند و پرسنل درمانی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با بیماران متعدد در ارتباط هستند باید از ماسک استفاده کنندو سایر افراد هیچ لزومی برای استفاده از ماسک ندارند که متاسفانه بعضی افراد سودجو دارنداز این بی اطلاعی مردم سوء استفاده می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.