به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش یک پژوهشگر محیطزیست و حامی گونههای در معرض خطر انقراض شاهین ایرانی، به مدیرعامل سایپا پیشنهاد کرد در راستای حفظ و حراست از این پرنده باشکوه، نام محصول جدید این گروه خودروسازی را به "شاهین" تغییر دهند، در ادامه چند انجمن دیگر نیز این پیشنهاد را به مدیران سایپا ارائه دادند.
سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا نیز پس از ارجاع موضوع به کمیته نامگذاری محصولات و بررسیهای کارشناسی کمیته مذکور با این پیشنهاد موافقت کرد و به دلیل اینکه گروه خودروسازی سایپا در طراحی محصول جدید خود از شاهین ایرانی الهام گرفته است، دستور داد در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی این گروه خودروسازی، محصول جدید سایپا "شاهین" نامگذاری شود.
بیشتر بخوانید: پیش فروش خودرو با وجود معوقات مانده از سال گذشته!
شاهین سایپا نخستین محصول از مگاپلتفرم ملی این گروه خودروسازی، موسوم به SP۱۰۰ به شمار میآید و قرار است تولید انبوه آن از سال آینده آغاز شود.
سایپا تولید ۱۲ هزار دستگاه از این محصول را برای سال ۹۹ برنامهریزی کرده و میخواهد تیراژ تولید آن را در سال ۱۴۰۱ به صد هزار دستگاه برساند.
انتهای پیام/
ما پول نداریم حتی رینگ اینو بخریم.
پول پراید هم نداریم
مسئولین باید یکم رو پراید کار میکردن مثل ورداشتن صندلی وگذاشتن بالشت به جای ان
ور داشتن شیشه ها با توجه به گرمی هوا و کولر گند ماشین برای خنکی سرنشین هم خوبه و......
فعلا که همون پرایدشونم نمیتونیم بگیریم
الان پراید آرزو بعضی ها شده
قیمت زمانی رقابتی است که تیراژ در حد میلیون باشه ولی بازار داخلی تیراژش در حد چند ده هزاره. با شرایط فعلی صنعت و صادرات ما، قیمت پایین با داخلی سازی قابل جمع نیست.
کار سختی نیست!