در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کرونا منجر به ایجاد اختلال در صادرات پشت کامیون و کشنده‌ها منجر شد

تربی گفت: با شیوع ویروس کرونا مشکلاتی برای صادرات پشت کامیون و کشنده‌ها رخ داده است.

///امیر تربی دبیر انجمن کاربری سازان، تولیدکنندگان تجهیزات پشت کامیون و کشنده ها، در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با شیوع ویروس کرونا مشکلاتی برای صادرات پشت کامیون و کشنده ها رخ داده است. در گذشته صادراتی به کشورهای ارمنستان، عراق، عربستان، مصر، اردن، امارات متحده عربی، کویت، ترکمنستان و تاجیکستان و حاشیه خلیج فارس مختلف داشتیم که اکنون با شیوع این بیماری به صفر رسیده است.


 

بیشتر بخوانید: ساماندهی خودرو‌های سنگین و کشنده‌ها تا ۶ ماه دیگر/ کاهش ۶ درصدی حجم تردد‌ها در ایام نوروز


تربی ادامه داد: با شیوع این بیماری نه تنها صادرات بلکه واردات هم به مشکل بر خورده است. در گذشته برخی قطعاتی که مورد نیازمان بود مانند پمپ و شیلنگ از ترکیه یا چین وارد می شد اما هم اکنون وارداتی هم نداریم که قطعات کارمان را دچار  مشکل می کند.

 دبیر انجمن کاربری سازان عمده‌ترین مشکلات کاربری سازان را پیدا نکردن شاسی در بازار دانست و گفت: هم اکنون اگر موقطعه‌ای در بازار موجود باشد دست دوم است که برخی از آنها استاندارد لازم را ندارند. قطعا زمانی که کاربری وجود نداشته باشد فعالان این صنعت بیشتر به سمت خودرو‌های دست دوم روی می‌آورند.

دبیر انجمن کاربری سازان تولیدکنندگان تجهیزات پشت کامیون و کشنده ها با اشاره اینکه با کاهش تولید در صنعت کاربری سازی با مشکلاتی رو به رو خواهیم شد، گفت: در تولید سازه های پشت کامیون  و کشنده ها از فولاد استفاده می شود و به دلیل اینکه در کشور کمبود از این جهت وجود دارد، مجبور هستیم این کالا را وارد کنیم که با توجه به شرایط پیش آمده واردات آن نیز متوقف شده که در این خصوص مشکلاتمان زیاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار