مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت: بیش از ۲۰۰ هزار عدد بذر گوجه فرنگی هیبرید و ۷۲ قوطی از رقم استاندارد با هدف افزایش عملکرد محصول گوجه فرنگی بین کشاورزان جوینی توزیع شد.

پیش بینی تولید ۱۸۰۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جوینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مریم حمیدی راد مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت:  ۲۶۳ هزار عدد بذر گوجه فرنگی هیبرید با ارقام یاقوت، زمرد، هیبرید، متین و ۷۲ قوطی ۲۵۰ گرمی از رقم استاندارد مبیل مجار با اهداف زود رس بودن، پر بار و دوران باردهی طولانی توانایی تشکیل میوه در شرایط آب و هوایی متفاوت " گرم و سرد "  بین ۲۷ کشاورز این شهرستان توزیع شد.
 
او با بیان اینکه پیش بینی میشود به دلیل کاهش قیمت گوجه فرنگی پارسال سطح زیر کشت امسال حدود ۱۰۰ هکتار نسبت به سال پیش کاهش خواهد داشت، افزود: پیش بینی میشود امسال حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به گوجه فرنگی اختصاص یابد.
 
مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین با بیان اینکه جوین دارای اقلیم مناسب برای کاشت چنین محصولاتی است، افزود:گوجه فرنگی در این شهرستان از اوایل اسفند ماه در محل خزانه کشت و در اوایل فروردین به صورت کشت مستقیم در فضای باز کشت می شو.
 
حمیدی راد افزود: این محصول سرشار از ویتامین‌های گروه A و B و دارای مواد معدنی کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی است که مصرف آن برای انسان مفید است.
 
او با اشاره به اینکه برای خرید بذر گوجه هم می‌توان از فروشگاه‌ها به صورت مستقیم این کار را انجام داد که این روش‌ها مستلزم شناخت کافی از کیفیت و کمیت نوع رقم مورد نظر می‌باشد، تصریح کرد: خرید بذر گوجه با کیفیت توسط کشاورزان موضوعی است که باید مورد دقت و توجه کافی قرار بگیرد، زیرا این موضوع به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فرآیند تولید محصول تاثیر گذار است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.