به‌ دنبال شیوع کرونا، برخی مقامات تجاری آمریکا در حال پیدا کردن راهی برای قطع ارتباط با تامین‌کننده‌های چینی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پلیتیکو، پیتر نوارو، مدیر بازرگانی آمریکا و منتقد اصلی چین در کابینه ترامپ، می‌خواهد از موقعیت پیش‌آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا سوءاستفاده کرده تا رابطه آمریکا با چین را قطع کند.

مدیر بازرگانی کاخ سفید و دیگر مدیران تجاری آمریکا در تلاشند تا از بحران پیش آمده به دلیل شیوع  کرونا استفاده کنند تا شرکت های آمریکایی را تحت فشار قرار داده  و به وابستگی خود به تامین کنندگان خارجی پایان دهند.

نوارو در مصاحبه‌ای مدعی شده از زمان شیوع ویروس کرونا عمده تلاش آمریکا بر آن بوده تا «نگاهی استراتژیکی داشته و دارو و تجهیزات پزشکی را در آمریکا تولید کند تا مردم ایمن بوده و اقتصاد این کشور نیز امن باشد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ وعده داده بود مشاغل تولیدی را ملی خواهد کرد و این چیزی است که نوارو و دیگر مدیران کارخانه‌های آمریکا می‌خواهند.

تلاش‌های اخیر در این باره بیشتر از چیزی است که پیش از این ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، در مصاحبه خود ادعا کرده بود: «شیوع جهانی کرونا به بازگشت مشاغل به آمریکای شمالی سرعت خواهد بخشید. آمریکا نباید به بازار خارجی، و به طور خاص چین، وابسته باشد.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار