دادستانی کل چین از محاکمه بیش از ۸ هزار نفر در ارتباط با مسائل مرتبط با شیوع ویروس جدید کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستانی کل چین اعلام کرد مقامات این کشور ۱۰۲۹ نفر را در سراسر این کشور در ارتباط با ویروس کرونا متهم شناخته اند.

دادستانی کل چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: از تاریخ ۲۵ فوریه، ادارات دادستانی کل در سرتاسر کشور اقدام به انجام تحقیقات و جمع آوری شواهد در خصوص ۶۱۴۴ پرونده کیفری (مرتبط با کروناویروس) کرده اند که ۸۲۴۳ نفر را شامل شده است.

در این بیانیه همچنین آمده تا کنون ۱۱۶۷ پرونده به دادگاه ارسال شده که شامل ۱۴۳۱ فرد می‌شود. از این میزان، ۱۰۲۹ نفر در ۸۶۹ پرونده ارتکاب جرایم کیفری دست داشته اند.

شایان ذکر است این پرونده‌های کیفری شامل مانع تراشی در برابر کارمندان بخش سرویس شهری به منظور انجام وظایفشان، موارد فریب، تولید و فروش کالا‌های تقلبی، به خصوص لوازم پزشکی، وارد آوردن خسارت به بخش سلامت به شکلی عامدانه و نیز فعالیت‌های غیر قانونی از جمله افزایش قیمت‌های بی دلیل، تولید و انتشار اطلاعات نادرست می‌شود.

پیشتر نیز چین شماری از مقامات بلندپایه این کشور را به دلیل کوتاهی در انجام وظایفشان در برخورد با ویروس کرونا، برکنار و یا تنزل رتبه داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۲۳:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
من در شگفتم ازاین کشور چین که هر سال یه ویروس جهش یافته میدن بیرون کل دنیا رو درگیر میکنن چرا دولت چین قوانینی برای رستوران داران این کشور وضع نمی کنه مردم چین معروفن به آشغال خوری از سوپ جنین و خفاش و خوک و...هزارتا حیوون کثیف دیگه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام ای کاش مسئولین ما هم یاد می گرفتند و تمام مسببین این امر را گردن میزدن
بابا طاهر شعر قشنگی گفته میگه اگر دستم رسد بر چرخ گردون، حالا ای کاش اگر مسئولیتی داشتم مردم رو نجات می دهم
آخرین اخبار