مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۲۰ سایت تلفن همراه در مناطق مختلف استان گفت: تا یک ماه آینده، ۶۰ سایت راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تاکنون ۴۲ روستا در مناطق مختلف این استان به دستگاه خودپرداز (ATM) مجهز شده‌اند تا روستاییان برای برخی امور بانکی نیازی به حضور در شهر نداشته باشند.

او افزود: خرید و تجهیز این تعداد روستا به دستگاه خودپرداز از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است.

سعیدی با بیان اینکه دستگاه‌های نصب شده صرفه اقتصادی برای این وزارتخانه ندارد، افزود: با این وجود برای تجهیز ۴۷ روستای دیگر نیز سهمیه گرفته‌ایم که تا چند ماه آینده در این تعداد روستا نیز دستگاه خودپرداز نصب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۲۰ سایت تلفن همراه در مناطق مختلف استان اشاره کرد و یادآور شد: تا یک ماه آینده، ۶۰ سایت راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه تاکنون کار اجرای ۲۴ سایت انجام شده است.

سعیدی با بیان اینکه فونداسیون اغلب این ۶۰ سایت اجرا شده است، اضافه کرد: با راه‌اندازی این ۱۲۰ سایت، بیش از ۶۰۰ روستا در کردستان از خدمات تلفن همراه با کیفیت آنتن دهی مناسب بهره‌مند خواهند شد.

او کردستان را از جمله استان‌های برتر کشور در زمینه توسعه تلفن ثابت روستایی اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی ۶۸۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهری در حال اجراست که ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده که در صورت تکمیل، تحول بزرگی در زمینه پهنای باند اینترنت ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.